wat is beter?

Gestart door t_dv, mei 29, 2007, 20:07:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

t_dv

hallo allemaal,

ik had een vraag ik heb een grote voliere en ik kweek grasparkieten.
eigelijk heb ik twee vragen weten jullie wat over splendids.
naja vraag 1 over de splendids= ze hebben 5 eitjes. Volgens mij komt er niks uit. is dit vaak bij splendids,bourkes ,kakariki ? De eerste keer dan!
vraag 2.= in info boekjes staat dat zei het besten vinden  om gecontroleerd broeden  :'( ik kweek gewoon volop in de voliere. wat vinden julie het slimst ik kan begrijpen dat mensen verschillende meninge hebben.

pietje parkietje

wat versta je onde rgecontroleerd broeden, kijk je kunt ook best gecontroleerd broeden in een voliere naar mijn mening als je geen eijtes wilt haal je de neestkasten weg en als je eitjes hebt kun je elke dag even (als het popje van het nest af is) kijken hoe het gaat...bij mij si dat ook gecontroleerd broeden, iikzelf doe dit ook met mijn grasparkieten
over splendids kan ik ej niet helpen heb ik geen verstand van misgien mag ik hier een site noemen waar een forum is waar alles over vogels besproken wordt?
www.hetvogelforum.nl
(als dit niet mag weghalen beheerders ;))

ashley

hallo,

het kan zijn dat er inderdaat niks uit je eitjes komt ja dat is wel vaker zo als ze voor de eerste keer broeden, ik liet mijn de parkietjes ook broeden en van de 5 eitjes kwam er maar 1 uit en die ging naar 4 daagjes dood :(
naar mijn mening is af en toe nest controle best goed is.
er kan altijd iets mis gaan een kapot eitje ofz. en later en dood vogeltje.
als je dan nooit nest controle doet weetje dat niet en dan kunnen er wel allemaal bactiereen komen in het nestkastje.
dus ik zou zo af en toe een keertje kijken.
maar vind je dat niet leuk dan nest controle want je deed zijn huil poppetje?


groetjes ashley