grote kooi?

Gestart door burdlover, mei 29, 2007, 13:12:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

burdlover

Hallo forumleden,

Ik ben van plan om ergens deze maand een grasparkietje te kopen nu heb ik al wat uren bezig geweestmet dit forum lezen (ga zo door met dit forum erg educatief).

Nou is mijn vraag hoe groot moet een kooi eigenlijk zijn. Er word nergens echt gezegt hoe groot een kooi moet zijn wel word er gezegt dat een kooi noot groot genoeg kan zijn maar daar heb ik nu niet zo veel aan.

Ik heb namelijk een kooi in gedachte
http://kooiengigant.xantros.nl/view.php?image=kooien/1721wit.jpg&file=1721wit.jpg

maar kan deze kooi wel en kan ik er later er meschien nog een volgeltje in kwijt.

heeft iemand trouwens ook nog ervaringen met deze zaak woon namelijk  dicht bij den haag en hier zijn de kooien nou niet echt goedkoop gemiddelt 80 euro en dan heb je niet zo'n grote kooi als deze.

Alvast bedankt,

Burdlover

ps hoe maak je die foto kleiner ???
Formaat foto aangepast. ;)
Groetjes, Sonja.


Sonja bedankt van het aanpassen van de foto.

Alleen zie ik dat me link is verwijdert de kooi komt van kooiengigant.

de afmetingen zijn;

*breed 40,5cm

*diep 40,5cm

*hoog 55cm

Berichtjes samengevoegd, en link weer teruggeplaatst. ;)
Groetjes, Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

au

Leuk dat je ook een parkietje gaat nemen! En goed dat je je eerst een btje op de hoogte brengt hier op het forum!!!

Mij lijkt deze wel groot genoeg ja. Denk dat er zelfs wel een 2e bij zou kunnen later. Maar dit is mijn mening he, weet niet hoe anderen hier over denken...

Bungel en Quib hebben ook een kooi van dit formaat. Maar overdag staat hier de kooi altijd open, dus kunnen ze lekker los vliegen en vliegen in hun kooitje gaat ook nog hartstikke goed.

Veel plezier bij het aanschaffen van een parkietje!

Groetjes,
Au

paooltje

Hoi,

Allereerst leuk dat je een klein gevleugeld vriendje gaat nemen, alvast veel plezier met hem/haar, heb je er al eentje op het oog?

Persoonlijk vindt ik deze kooi te klein voor 2 grasparkietjes.
Dan zou je een kooi "moeten" hebben van 75 hoog x 50 breed x 35 diep ( of groter)

Groetjes, Paola

burdlover

Citaat van: paooltje op mei 29, 2007, 16:04:26
Hoi,

Allereerst leuk dat je een klein gevleugeld vriendje gaat nemen, alvast veel plezier met hem/haar, heb je er al eentje op het oog?

Persoonlijk vindt ik deze kooi te klein voor 2 grasparkietjes.
Dan zou je een kooi "moeten" hebben van 75 hoog x 50 breed x 35 diep ( of groter)

Groetjes, Paola

ik weet bijne zeker welke ik ga kopen hij is nou 2 weken en wil toch zeker nog 5 weken wachten voor dat ik deze ga halen alleen wil ik nou zeker weten dat ik straks niet voor grote verassingen kom te staan.

De kooi die van de link de afmetingen die ik eronder hebben gezet is van een andere kooi is toch wel groot genoeg 1 grasparkietje.

trouwens ik wil eigenllijk niet dat mijn vogel wordt gekortwiek maar mijn vriendin die al een tijd bij me woont vind dat ik hem wel moet kortwieken. is kortwieken dus eigenlijk zielig vor zo'n vogeltje.

zal trouwens wel wat foto's plaatsen als ik me parietje heb gekocht.

Sonja

Hoi Burdlover,

Welkom op het forum. :)

Persoonlijk vind ik de kooi ook te klein voor 2 grasparkietjes.
Er moet ook nog ruimte zijn (als je er 2 neemt) voor nog een voer- en drinkbakje, en ook speeltjes nemen de nodige ruimte in beslag.

Daarnaast is het ook fijn als er nog wat ruimte overblijft voor je parkietjes om hun vleugeltjes een beetje te strekken in de kooi, of elkaar enigszins te ontlopen als die behoefte er is. ;)

Voor 1 parkietje vind ik hem wel goed.
Maar natuurlijk kan een kooi wel te klein zijn, echter nooit te groot! ;)

Ik zou je parkietje(s) zeker niet laten kortwieken. :(
Voor het tam maken hoef je het niet te doen, tam maken is een kwestie van veel liefde en geduld. Alleen op die manier kweek je een vertrouwensband met je kromsnaveltje.
Niet door kortwieken. Dan blijft hij immers alleen bij je zitten omdat hij niet anders kan. Een vogel heeft zijn mooie vleugels bovendien niet voor niets gekregen. En als het kortwieken niet op een juiste manier gebeurt, kan het zijn dat je vogeltje nooit meer tot vliegen in staat is. :(

Over dit onderwerp is overigens al veel geschreven, bijvoorbeeld hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,783.0.html

Als je straks graag je parkietje wilt showen, kun je daar een foto-album voor aanmaken:
http://album.parkietenweb.nl/index.php

Groetjes, Sonja.

nick

hoi hoi,

Ik vind hem voor 1 parkietje wel goed,maar dan moet
ie wel veel los mogen vliegen.
Voor 2 denk ik dat het te klein is.
Ow en veel plezier met je parkietjes ;D

Gr nick

burdlover

Okey heb gister een kooi gekocht de ferplast ibiza open wit. Nu ga ik vandaag spullen kopen zoals voer, bodembeddekers en zitstokken.

Ik weet niet als ik nog wat vergeet.

Morgen ga ik waarschijnlijk een parkietje halen want het parkietje wat ik wou is overleden bij de kweker aan een of andere ziekte en wil nu eigenlijk niet meer bij die kweker een vogeltje zoeken want straks was de ziekte besmettelijk. Nu heb ik dus een andere kweker gevonden die parkietjes verkoopt 8 weken jong.
Ze waren volgens mij eigenlijk al best tam leek het wel. Want op zich waren ze wel druk in de kooi maar toen ik wou  vast houden en mijn hand dus in de kooi stopte ging hij gewoon verder met wat die bezig was en leek hij niet echt bang. :o. Hij zij dat hij ze al voor een deels tam had gemaakt door elke dag hem aan handen te laten wennen.

Will be continued,

Burdlover,

Theuno

Vergeet niet wat simpel speelgoed in het begin. Dingen waaraan je vogel zich niet kan bezeren, in het begin is de kooi eng en vergeten ze snel dat ze een staart en vleugels hebben  ???

burdlover

Citaat van: Theuno op juni 01, 2007, 10:57:16
Vergeet niet wat simpel speelgoed in het begin. Dingen waaraan je vogel zich niet kan bezeren, in het begin is de kooi eng en vergeten ze snel dat ze een staart en vleugels hebben  ???

bij de kooi zat al een spiegel en een schommel en ik heb voor als hij uit de kooi is een vogel speelplaats van pets place die nu in de aanbieding zijn. ik dach dat je pas speeltjes moest gaan kopen als je vogel eenmaal gewend is.Ik zal traks wel effe voor nog een speelte met een belletje kijken ofzo.

Er xzat trouwens al een sepia blok bij maar moet ik ook een mineraen blok er bij kopen

Mars

Gewoon al speeltjes in de kooi doen hoor. Des te eerder voelt hij zich op zijn gemak en kun je goed beginnen aan tam maken. Een spiegeltje kan soms wel afleidend zijn.

Een mineraalblokje is wel heel belangrijk (die van mij knabbelen er overigens nooit aan, maar dat terzijde). Net als naast zaad, grit en maagkiezel. En natuurlijk af en toe een stukje trosgierst.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

pbos

De ferplast Ibiza open is wel een mooie grote kooi. Hier kunnen naar mij menig zeker twee parkietjes in. Helemaal als ze ook nog vaak vrije vlieguurtjes krijgen. Een sepiablok zou ik niet ophangen, hier schijnt erg veel zout in te zitten en dit is niet zo goed voor je parkietje. Je kunt inderdaad beter een mineralenblokje erin hangen.
Speeltjes kun je direct vanaf het begin in de kooi hangen hoor, je hoeft niet te wachten tot je vogeltje gewend is. Hang je kooi niet te vol, maar hij moet zich wel genoeg kunnen vermaken als ie in zijn kooi zit en jij afwezig bent!!
Heel veel succes en plezier met je parkietje, het is echt heel erg leuk om met ze bezig te zijn!

Groetjes Peter

burdlover

Heb de "chuckie'' net gehaald hij is blauw grijs van kleur en een week of 10 oud. Hij zit nu nog stil in het hoekje van de schrik en zit mij nu een beetje vreemd aan te kijken ???. Ik heb nog een vraag eh dan kan dit topic op zicht een slotje krijgen.

Is het meschien verstandig om een schoteltje me een laagje water in de kooi te zetten zodat hij in inder geval kan drinken. Want om bij het water bakje te komen moet hij u op een zitstok gaan zitten.

pbos

Het is altijd handig om de eerste paar dagen een beetje voer en water op de bodem van de kooi te zetten. e vogeltje moet eerst wennen aan zijn kooi, en zal eerder op de bodem zoeken naar water en voer dan ergens anders in zijn kooi. Als ie na een paar dagen gewend is en meer zijn kooi aan het onderzoeken is kun je wel afbouwen met voer op de grond. Succes met je vogeltje. Voor een slotje moet je op een beheerder wachten!

Groetjes Peter

burdlover

kan ik dat gewoon op een koffie schoteltje doen of moet ik effe naar de dierenwinkel fietsen en daar iets voor kopen

pbos

Denk dat een koffieschoteltje ook wel werkt. Het is tenslotte maar voor even. Zorg wel dat het bakje diep genoeg is zodat ie kan drinken, maar ook niet te diep: anders kan je vogeltje verdrinken. Succes ermee...


Parkieten-Freak

Hier is dan eindelijk de slotenmaker, mét slot!  ;)