Te oud???

Gestart door Kleintjes, mei 28, 2007, 11:41:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik ben (door de wedtrijd) op verschillende websites geweest over grasparkieten.
Nu las ik op enkele sites dat popjes van 3 jaar die nog nooit 'n nestje hebben gehad te oud zijn om nog aan 'n nestje te beginnen, terwijl op vele andere sites staat (zoals hier) dat je met 'n popje tot 5 jaar kan kweken.
Wat is nu waar? Silly is onlangs 3 geworden en nog geen mama geweest, maar ze heeft wel veel interresse in 't blokje en Tweety mag steeds meer. Ze worden ook steeds inniger.

Ben benieuwd of iemand hier antwoord op heeft.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Safrena

Hey Kleintjes

Popjes mogen tot 5 jaar broeden ;)

Als ze nog nooit gebroed hebben op drie jarige leeftijd, zijn de risico's inderdaad een klein beetje hoger dan bij een popje dat al twee jaar gebroed heeft.

Echter als je popje sterk is, een hele goede gezondheid heeft, niet te dik is enz.. Is dat geen probleem en mag je je popje gerust op driejarige leeftijd een keertje laten broeden ;)

Vele groetjes

Kleintjes

Hoihoi,

dan wens ik Tweety en Silly veel geluk hihi. Hopelijk lukt 't ooit nog eens met 'n nestje. Tweety is 'n echt vaderfiguur, hij is erg oplettend als Sil in 't blokje zit. Ik denk dat Tweet ervaring heeft met kuikentjes, tenminste; daar waar hij is weggevlogen. Ben benieuwd of ik ooit dat mooie nieuws kan mededelen  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses