Vlooien

Gestart door Pascalle, mei 27, 2007, 19:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo allemaal,

Zoals jullie ondertussen wel weten hebben mijn vriendjes een we-kunnen-niet-met-elkaar-maar-ook-niet-zonder-elkaar verhouding. Nou was ik gister getuige van een grote stap voorwaarts. Indy zat Tijger, hoe zullen we het noemen, zeg maar te vlooien. Ik had het idee dat tie de harde schachten van de ruiende veren een beetje stukbijt waardoor Tijger minder jeuk heeft. Een ontzettend lief gezicht, want ik had ze nog nooit zien knuffelen, terwijl ze wel altijd samen op slooptocht zijn. Vandaag deed Indy weer zo lief tegen Tijger. Ik zag al bij de zoekfunctie dat dit een soort van liefkozing is, maar Indy doet dit alleen bij Tijger en niet andersom. Zegt dit dan nog wat over de verhoudingen tussen die twee? Er is niet echt een leider, maar wordt de dominante mannetjes nou ook niet altijd gevlooid door de nietdominante mannetjes bij de apen bijvoorbeeld?

Wat is jullie idee hierover?

Groetjes

Pascalle, Tijger en Indy

Mars

Nee, het zegt weinig over de verhouding tussen de twee, de een houdt meer van knuffelen dan de ander en die vogel neemt dan meestal het initiatief in de hoop uiteindelijk zelf geknuffeld te worden. Tenminste, zo gaat dat hier. En dat initiatief komt niet altijd bij de dominantste vandaan.

Je zult zien dat dat dan uiteindelijk ook gebeurt: dat de ander ook gaat knuffelen :)

Maar een heel goed teken, dat dat gebeurt. Als ze elkaar echt niet mogen, wordt er ook echt niet geknuffeld.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Wat Marcia zegt klopt wel...

Jello ''vlooit'' Frummel regelmatig ( zo'n 5 keer per dag) maar Frummel ''vlooit'' Jello bijna nooit.
Niet dat Frummel Jello nooit ''vlooit'' maar Jello doet het vaker.

Jello en Frummel ''vlooien'' meer dan dat ze snavelen
En Wizzy en Woppy Snavelen altijd en ''vlooien'' nooit.

Het verschild dus echt per koppeltje.

Groetjes,Ursula