4 kleine parkietjes!

Gestart door bobien, mei 27, 2007, 13:22:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bobien

Ik heb zojuist gelezen in een boek dat als de kleintjes zelfstandig zijn,je ze apart moet zetten..zodat het popje haar 2de legsel kan doen  :o is dit echt nodig of kun je soms het broeden tegenhouden want straks zit ik hier met 10 parkieten  :P

Safrena

Hey bobien

Als je liever geen tweede nestje wil, kan je als de kleintjes zijn uitgevlogen (na een 6 weken) de broedblokken weghalen
Dus geen tweede broedronde meer  ;)

Een tweede broedronde is ook niet nodig als je dat niet wil ;)

Vele groetjes

bobien

ok bedankt! ;) ik vraag me wel nog 2 dingen af,men vader had vroeger ook veel parkieten en hij zei eens,als ze hun eitjes niet kunnen leggen,ze dood gaan?als dit waar is,is 1 keer broeden per jaar genoeg dan?

en men pop haar bekje ziet er niet uit,is dat normaal als ze broeden?

alvast bedankt!

Sara

Je moet niet broeden met je parkietjes hoor. Als je geen broedblok ophangt, gaan ze zeker niet dood omdat ze niet kunnen broeden. Popjes kunnen wel sterven aan legnood. Dat is als ze hun eitje er niet uitgeperst kunnen krijgen. Ze gaan dan in een hoekje van de kooi heel stil zitten en proberen de hele tijd het eitje eruit te duwen. Hieraan moet je dan ook zo snel mogelijk iets doen. Legnood komt vaker voor bij popjes die te jong/oud zijn om te broeden, die niet sterk genoeg zijn om te broeden of die al veel nestjes achter elkaar gehad hebben. Als je wil broeden met je parkieten, kan je dit een keertje doen, en als je er meer wil is het best om maar 2 nestjes per jaar te hebben of maximum 3, zodat het popje niet te uitgeput geraakt.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

veerle

het is niet omdat ze geen blok hebben dat ze geen eitjes kunnen leggen.
meestal vallen de eitjes dan gewoon op de grond...

Als je met meerdere koppels zit zou ik de nestkastje niet na de eerste ronde weghalen want de parkieten leggen nooit gelijk en als er een nestje uitgevolgen is en je pakt de blok weg denk ik dat het popje misschien een ander popje die met een nestje zit gaat lastigvallen om dat nestkastje te hebben....