Giftige planten

Gestart door Josephine, mei 23, 2007, 21:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hier nog een site met giftige planten, klik links in het menu op ''vogelvriendelijk huis''
http://www.lutino.nl/

Het is wel een site over valkparkieten, maar ik neem aan dat qua planten daar hetzelfde voor geld.

Groetjes Josephine

Kleintjes

Handige site, merci  ;D
Alleen raar dat zij de ficus als giftig bestempelen, terwijl er hier vele zijn die (nog) geen negative ervaring met de ficus hebben gehad.
Weet even niet meer wie dat was, maar bij haar was de ficus helemaal kaal geknabbeld. Vreemd... maar dat kna aan mij liggen hoor  ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ingrid

Haha Kleintjes, dat was mijn ficus inderdaad  ::). Ik kwam ook op diverse sites tegen dat de ficus giftig zou zijn, maar ik heb toen van Parkietenfreak vernomen dat haar vroegere parkietje nooit ziek is geweest van het knabbelen cq slopen ervan ;). Mijn boefjes zijn ook niet ziek geworden dus de ficus benjamin is veilig!!

Kleintjes

Hoihoi,

hahahahaha Ingrid, dus jij was dat met de gesloopte ficus hihihi :D

Ik wist even niet meer wie 't nu was maar goed, nu weten we 't dus  :P

Ik was sowieso niet van plan om mijn (redelijk jonge) ficus levenslang op 't balkon te geven. 't Is trouwens ook 'n Benjamin, met 'n geheel eigen mening wat blaadjes en groei betreft. De Kleintjes hebben er nog niet in gezeten, waarschijnlijk is de ficus nog wat klein voor ze. Ik zou 't erg leuk vinden (raar maar waar) als ik ze eens in de ficus zou vinden. Lijkt me 'n mooi gezicht, hebben ze 'n beetje 't jungle-gevoel hihihi. En dan maar hopen dat de batterij van de digitale camera vol is  8).

Ik heb maanden geleden bewust de ficus in huis gehaald omdat ik al van vele had gehoord en gelezen dat de Ficus Benjamin veilig is. Ik ben dus echt overtuigd dat deze dan ook veilig is, anders hadden we hier wel de berichten gevonden dat de ficus 'fout' is.
Overigens worden van wel meer dingen gezegd (planten en groentes) dat ze slecht zijn, maar als er geen verkeerde ervaringen mee zijn en je blijft alert, dan kan er niet veel mis gaan. Tuurlijk, uitzonderingen heb je altijd op alles, soms is de een wat gevoeliger dan de andere. Daarom moet je altijd alert blijven.

Lang leve (hopelijk) de Ficus ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie ( en van de levende Ficus hihihi)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Caradow

de Ficus is er in vele soorten en maten... dus ook per soort plant onderling zitten verschillen. denk bijvoorbeeld maar aan het verschil tussen treurwilg en kronkel-of knotwilg

Ingrid

Jazeker, Caradow. Vandaar dat ik ficus benjamin vet heb getypt. Er is een andere ficus soort (weet even niet zo snel de naam) die wel giftig is.

Kleintjes, ik denk niet dat die ficus lang zal leven, de mijne was binnen 2 weken zo goed als kaal. Maar daarna fungeerde die als extra parkietenboom, ik heb 'm dus nog staan  :P.