Dierz.nl

Gestart door karin v h, mei 23, 2007, 15:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Vanaf 1 juni komt er een nieuwe site over huisdieren - vanmorgen was Martin Gaus op de televisie. Van hem is deze website.
Er is al het een en ander op te zien wat het is kan ik jullie niet vertellen.
www.dierz.nl
Groetjes karin

Mars

Ziet er leuk uit... maar wat een zware site. Of hij heeft nu al te veel bezoekers.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

petra

Het viel me wel gelijk op dat ze kortwieken promoten????
Groetjes Petra

Caradow

Ja, er hangt een hoog Hooimeijer gehalte (Hooimeijer is een gedragsdeskundige voor kromsnavels en heeft enkele zeer extreme ideeën waar hij wel eens lijkt te vergeten dat niet ALLE kromsnavels hetzelfde zijn.. www.kliniekvoorvogels.nl).
Hooimeijer en de scholen van Martin Gaus werken geloof ik ook nauw samen.
Hooimeijer is groot voorstander van het kortwieken van ALLE kromsnavels, dus ook grasparkieten waarbij dat helemaal niet nodig is.

Josephine

Toevallig zag het het vanmorgen ook, volgends mij was het bij goede morgen nederland of vergis ik me?

karin v h

Ja, dat klopt - het was bij Goedenmorgen Nederland.
Misschien kunnen we Martin Gaus en Hooimeijer samen kortkwieken. ;D
Ik weet ook niet of het echt was is, maar het leek mij een leuke tip.
Groetjes karin

Parkieten-Freak

#6
Hahahaha! Das een goede ópmerking Karin!  ;D
Het was inderdaad ook het eerste wat mij opviel, en ik ga daar binnenkort zeker een reactie op schrijven. ;)
Persoonlijk vind ik het belangrijker om een grasparkiet te laten vliegen. Af en toe buiten zitten kan ook in een kooi, los vloegen kan hij het hele jaar.
Croky neem ik echt niet mee op wintersport naar Zwitserland.
Belachelijk idee om een vogel bloot te stellen aan een autoreis van 12 uur of langer, om nog maar niet te spreken van een zomervakantie naar warme landen.
Croky gaat lekker in Nuenen uit logeren! ;)


Fenixjuh

Hoi,
ik heb eens wat artikelen op de site gelezen, en er zaten hele leuke tussen op zich, maar van eentje ben ik wel geschrokken hoor. Dat zal wel dezelfde zijn als jullie het over hadden, met dat kortwieken, maar daar stond ook nog achter dat je je vogel dan mee kon nemen naar buiten, en je hem zelfs mee kon nemen als je de hond ging uitlaten  ???  Dat vond ik echt raar, dat wilde ik even kwijt ;)
groetjes!!

karin v h

Fijn dat jullie het allemaal gelezen hebben. Nu blijf ik nog achter ;D ik heb alleen even de kop gezien (hij zou ook pas 1 juni de lucht in gaan!).
Dus dat ga ik nu maar even doen anders kan ik zelf niet meepraten. :D
Groetjes karin

Kleintjes

Citaat van: karin v h op mei 23, 2007, 20:49:00
Misschien kunnen we Martin Gaus en Hooimeijer samen kortkwieken. ;D
Ik weet ook niet of het echt was is, maar het leek mij een leuke tip.
Groetjes karin

Dit vind ik ook 'n geweldige opmerking, heb meteen weer 'n goed humeur en ben de spin in de slaapkamer selfs even vergeten  ;D

Waarom alles knippen wat bloeit en leeft? Ben eigenlijk benieuwd of ze hun kinderen (als ze die hebben) ook gewiekt hebben eigenlijk. Tja, als we toch ALLES gaan wieken he? hihihihi

Ik persoonlijk ben niet echt 'n voorstander van Gaus.. Hij vertelt me iets te veel stierenpoep (netjes he?).

Wellicht kan er iets nuttigs op de site staan, heb nog niet gekeken. Ben hier bezig, op MSN en via 'n andere game-chat, dus dat houd ik dan even niet meer bij. Ik kan goed multitasken, maar zo goed lukt dat ook niet op dit uur van de dag..of nacht.

Groetjes en liefs van ons aan jullie

ps. Toch bedankt voor de tip hoor :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Idske

Pff ik zet mijn parkiet echt niet buiten in de regen neer hoor! >:(

Ik citeer uit het artikel kortwieken:
Binding met gezinsleden neemt toe.

Nou dat heeft er niks mee te maken, het gaat erom hoeveel je je met je vogel bezig houdt en aandacht geeft!

En de vogel meenemen op vakantie geeft alleen maar stress voor het beestje...

Wat zijn die gele letters trouwens rot te lezen zeg!

En inderdaad, Karin: Goede opmerking! :D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Caradow

Ik wil wel graag nog even opmerken, dat wat het meest stoort aan het artikel, is dat het over kromsnavels in het algemeen gaat. Er word geen onderscheid gemaakt tussen soorten. Een papegaai kortwieken is vaak juist wel veel beter voor het welzijn van de vogel in gevangenschap. Omdat je die WEL mee neemt naar buiten op vakantie ed. Een gaai in de huiskamer laten vliegen is vragen om een ravage en ook qua gedrag van de vogel is kortwieken vaak een pre.

Daarnaast is het wel weer zo dat ze WEL van mening zijn dat een grasje ook gewiekt moet worden, alleen zijn wij liefhebbers daar (terecht) geen voorstander van...