Redster in nood

Gestart door Cropje, mei 23, 2007, 11:59:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Zoals een aantal van jullie weten, hebben mijn ouders en zusje sinds kort een puppie. Mijn zusje is hierdoor erg actief op een labradorforum. Dit berichtje plaatste ze daar gisteren. Ik wil het jullie niet onthouden :p
Voor de duidelijkheid, dit stukje is geschreven door mijn zusje, ze heeft het dus over mij, dat meisje dat totaal niet charmant op de foto's staat ben ik dus ook:

Citaat van: Cropje's zusjeBij ons in de voortuin staat een grote boom van de gemeente waar wij een vogelhuisje aan hebben gehangen. Bijna ieder jaar zit er een nestje koolmeesjes in. En zo ook dit jaar. Al een aantal weken horen we gepiep uit het kastje komen en zien we de papa en mama koolmees druk heen en weer vliegen om de kleintjes te voeden; een mooi gezicht.

Toen Cropje gister even buiten was, zag ze dat de kat van de buren iets te pakken had. Ze ging even kijken en zag dat hij een klein koolmeesje te pakken had. Ze heeft hem van hem af kunnen pakken, maar toen ze hem wilde bekijken, vloog hij weg. Ze had niet verwacht dat hij al zo goed zou kunnen vliegen. Hij zat in een boom, maar kon niet goed genoeg vliegen om te overleven. En ook de kat liep nog steeds in het rond. Ondertussen merkten papa en mama koolmees ook dat er iets loos was en ze vlogen als gekken in het rond om hun kleintje te redden.

Op een gegeven moment was ook de buurjongen komen kijken naar wat er aan de hand was. De kleine koolmees zat ondertussen tussen onze planten in de voortuin. Met hulp van de buurjongen heeft Cropje hem te pakken gekregen.

We besloten om hem terug te zetten in het vogelhuisje. Mijn vader en de buurjongen hebben een ladder tegen de boom gezet en Cropje is, met in een hand de kleine koolmees, de ladder opgeklommen en heeft het koolmeesje weer terug in het huisje gezet.

Ik speelde voor ramptoerist en heb wat foto's gemaakt:


Ook de buurvrouw kwam kijken wat er allemaal gaande was.


Hier gaat onze held naar boven, ondersteund door de buurjongen.



Missie geslaagd! De koolmees zit weer in z'n nest.

Het nestje was natuurlijk een beetje verstoord en de papa en mama koolmees waren toch wel een beetje in de war. Ze durfden ook een tijdje niet het huisje in, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en vandaag vlogen ze weer af en aan met voedsel in hun bekjes!

Idske

Wat leuk en super dat je dat gedaan hebt!! ;D
Fijn dat alles weer goed is met het gezin koolmees!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!