Help, mijn heren slopen de kooi!

Gestart door au, mei 22, 2007, 18:37:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Ja hoor, wat de een doet, doet de ander. Ze zijn aant slopen gegaan!

Ze vinden een beginnetje aan de kooi en nu zijn ze de kooi aant afbladderen. Leuk hoor. Ze eten het niet op hoop ik. Hoe kan ik ze dit afleren? ze hebben nu ook de tv ontdekt, hoop dat ze die heel laten!

Groetjes,
Au en natuurlijk van de boefjes Quib en Bungel

Sonja

Hoi Au,

Hebben je parkietjes veel andere dingen om lekker aan te knagen en te knabbelen?

Want dat scheelt vaak al een hoop.

Hoe meer alternatieven je aanbiedt, hoe beter!
Maak bv. een mooie parkietenboom voor Quib en Bungel, waarin ze zich lekker kunnen uitleven:
http://parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

En geef ze verse takken, dat is ook nog eens goed voor de spieren in hun pootjes.
Takken van fruitbomen of wilg (geen treurwilg) kun je geven. Wel van tevoren even goed afborstelen onder de hete kraan.

Ook een blanco stuk papier vinden veel parkietjes leuk om aan te knagen, net als eierdoosjes. De laatste zijn bij mijn boefjes favoriet. ;)

Probeer het maar eens.  ;)

Groetjes, Sonja.

au

#2
Ik ga hun gelijk wat dingetjes geven, want geloof ni dat ze echt genoeg hebben dan om aan te knagen...! Die parkietenboom komt er binnenkort ook  ;D Heb al spulletjes gehaald voor erin en nu moet ik alleen nog wat hout gaan verzamelen bij mijn pa. Ik ga nu gelijk eens zoeken wat ik mijn bengeltjes kan gaan geven, geloof dat we nog wat eierdoze hebben staan.

Hoop alleen dat ze niet te bang zijn, want wat er een beetje eng uitziet of wat ze niet kennen...daar kun je beter uit de buurt blijven, want je weet maar nooit, hihihi. Al hebben ze gisteren samen wel een hele ontdekkingstocht gemaakt rondom de kooi :-X.

Groetjes,
Au

We letten een beetje op het taalgebruik,
vandaar tekst iets aangepast. ;)
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi Au,

Je parkietjes zullen straks blij zijn met hun parkietenboom en andere speeltjes! ;D
Dat ze in het begin wat bang zijn, is normaal, ze moeten er immers even aan wennen.

Gewoon laten staan/hangen, op een gegeven moment wint de nieuwsgierigheid het van de angst. :)

Veel plezier met knutselen!

Groetjes, Sonja.

au

Oeps sorry, zal er de volgende keer op letten! Goed dat je me er op attendeert!!!

De eierdoos (stuk er van) ligt al in de kooi en een stuk op de kooi. Quib, de held op sokken, ging er als eerst op af en heeft er al een stuk mee rond gelopen  ;D Dus gelukkig is ie er niet echt bang voor. Hij wil zich dan natuurlijk tegenover Bungel ook niet laten kennen :-X En vant weekend ga ik lekker knutselen!!!

Groetjes,
au

Sonja

#5
Citaat van: au op mei 23, 2007, 14:18:15
Oeps sorry, zal er de volgende keer op letten! Goed dat je me er op attendeert!!!

Is ok hoor. ;)

Fijn dat de eierdoos al meteen in de smaak valt! ;D

En met die parkietenboom komt het vast ook helemaal goed! :)

Succes en groetjes,
Sonja.