vies poepgaatje

Gestart door au, mei 20, 2007, 13:13:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Hoi!

Bungel heeft sinds een paar daagjes een vies poepgaatje. Hij loopt er zelf wel steeds aan te plukken, maar heb het idee dat hij t er niet schoner op maakt. Is dit normaal dat ze zich daar af en toe uitsmeren, of  moet ik hem even goed in de gaten houden?

Voor de rest is hij helemaal okee (eten, drinken, spelen, slapen).

Groetjes,
au

Mars

Het duidt meestal op dunne of afwijkende ontlasting (en dat is niet goed), dus houd dat goed in de gaten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

Je kan de vieze plakpoep weg halen met beetje warm water en een oorstafje :)
Hiermee voorkom je dat je vogeltje eraan blijft plukken..
Hij kan zich ook bezeren als hij eraan zit te plukken..

Verder is die ontlasting niet goed,
Wat voor voer geef je hem?
Zou het dara aan kunnen liggen? :o

simpy

Hoe oud is je parkietje eigenlijk?? Mijn overleden parkiet had dat ook toen ze 8,5 jaar oud was.. Ik heb het vaak schoongemaakt met een nat lauw washandje. Daarna heb ik het natuurlijk ook weer goed drooggemaakt.
Maar ik zou dit niet al té vaak doen, want het is voor de parkiet erg frustrerend.

Succes ermee!!

P.s. Anders kijk eens op www.parkietenfreak.nl bij ziekten, en dan bij diaree ofzo...

au

Ik denk dat bungel me het niet in dank afneemt als ik hem ga pakken en hem ga poetsen. Het ziet er al veel schoner uit dan een paar daagjes geleden. Ik hou hem goed in de gaten! Ze hebben laatst in het water gezeten, dus dat scheelt al wat. Ik denk dat bungel soms teveel drinkt, dan zitten ze bij het waterbakje te spelen en te ruzien wie het meest mag drinken, althans daar lijkt het op. Sinds ze samen zijn, drinken ze volgens mij allebei meer, dus denk dat hij btje weke poepjes had en die uitgesmeerd had.

Maar ik hou hem echt nog even in de gaten! bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Au