nieuwe parkiet gescheiden of gezamelijke kooi

Gestart door Deedee, mei 20, 2007, 13:08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deedee

Hallo parkietenfreaken :P

Wij denken er over om een andere parkiet erbij te nemen.
We hebben nu een pop van 1jaar. Ze is een pittige dame, soms vrij agressief, komt wel gezellig bij je zitten. Ze tjielpt veel en neemt snel nieuwe dingen over.
Ook is ze heel ondernemend en wil overal bij zijn. En Miep, de hamster, plaagt ze, netals Tijger, de poes van de buren....  :o
Wij vragen ons af of het slim is om nog een parkiet erbij te doen. (voorkeur voor een mannetje) En of we ze elk een eigen kooi zullen geven of ze uiteindelijk samen doen. Wie heeft ervaring of tips?

groetjes

Sonja

Hoi Deedee,

Je zult je parkietje zeker een plezier doen door haar een vriendje te gunnen. :)

Het beste kun je ze de eerste tijd in aparte kooien zetten. Dat geeft ze de kans om op hun gemak, elk vanuit hun eigen huisje, aan elkaar te wennen. De kooien kun je dan wel naast elkaar zetten.

Als het nieuwe parkietje ook wat gewend is aan de nieuwe omgeving (voor hem is alles immers vreemd), kun je ze eens nader kennis laten maken met elkaar. Blijf er wel altijd bij, totdat je er helemaal zeker van bent dat ze het goed met elkaar kunnen vinden!

Over dit onderwerp is al heel veel geschreven, met de zoekfunctie van het forum kun jer een heleboel over lezen:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Veel succes met het uitzoeken van een kameraadje voor Deedee!

Groetjes, Sonja.

simpy

Het 2e parkietje zou ik zeker doen!

Het beste is om je nieuwe vriendje even apart te zetten. Als hij gewend is aan zijn nieuwe omgeving dan zet je de kooien tegen elkaar aan. Als ze dan contact met elkaar maken, dan kun je het beste beide deurtjes open zetten, die tegen elkaar aan zetten en dan uiteindelijk de parkiet zelf naar zijn nieuwe kooit laten klimmen. Zo doe ik het altijd, en het werkt perfect!

Veel succes! :D

nick

heey,

Ik zou hem/haar in een apparte kooi zetten.
Zo heb ik dat ook gedaan toen ik een 2e parkietje
kocht.
Gellukig maar want ze kunnen het niet goed vinden.

Veel plezier met je nieuwe parkietje

Gr nick 8)

Fenixjuh

Hoi,
ik heb net ook een nieuw parkietje, en ik was bang door alle verhalen die ik hier las, maar het gaat geweldig  ;) Ik denk dat je popje een vriendje zeker kan waarderen, laat ze inderdaad wel even aan elkaar wennen ;)
groetjes!!

merc

samen is toch gezelliger! Onze twee zitten nu wel weer apart, Tweety is nogal een bazig typje en we willen de jonge aanwinst nog wat rust gunnen, daarbij kwam ook dat ze beiden veel minder tam werden en zo kunnen we ze wat makkelijk trainen. Wel lastig voor ons, bij het samen vliegen ze weer apart in hun kooi krijgen  :-X.