bang

Gestart door ***anita***, mei 19, 2007, 15:48:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hallo,
ik heb 2 grasparkieten...
ze zijn erg tam...
maar erg bang voor balletjes,touwtjes enz.
behalve de lader en de schommel...
dus je niet met hun echt spelen...
dan vliegen ze weg en blijven op de gordijnen zitten...
wat kan ik de beste doen???

groetjes:Anita

[verwijderd door de beheerder]

Scotty - Keecko

#1
Hoi Anita,

Laat je ze vaak losvliegen door de kamer?
Het kan zijn dat je parkietjes nog moeten wennen aan dit soort speelgoed. Maar in een ander berichtje van jou lees ik dat jouw parkietjes 2 jaar zijn (ongeveer toch?).

Parkietjes hebben ook een voorkeur voor speelgoed. Hier laten ze ook een aantal speeltjes links liggen, omdat ze iets anders veel leuker vinden.

Heb je ook al een speelplekje of speelboom voor ze gemaakt?

Groetjes, Ilse

P.S. Foto's mogen alleen geplaatst worden voor het verduidelijken van een vraag. Er is een speciaal foto-album waar je je parkietjes kan showen :)

simpy

Hoelang heb je je vogeltjes al? In het begin zijn ze heel bang voor alles, wat ook heel logish is natuurlijk!!
Maar mijn parkietjes (eentje heb ik al bijna 9 jaar, de ander bijna 2 jaar) zijn nu soms nog steeds nag als ze een nieuw speeltje krijgen.
Maar het ligt voornamelijk aan de parkiet zelf. Uiteindelijk als je het maar lang genoeg laat hangen, dan gaan ze er uit zich zelf naar toe.

Mars

Misschien kun je er zelf eens mee spelen? Laten zien hoe mooi een speeltje is? Dat je het daardoor aantrekkelijker maakt?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Anita,

Zoals Ilse al schreef hebben parkietjes een duidelijke voorkeur voor speelgoed, ik zie dat hier ook bij mijn 2 boefjes.

Pucky houdt van knagen, knabbelen en scheuren, alles moet kapot, hahaha. :D

Joepie is gek op speelgoed wat draait, en wat hij met zijn snaveltje op kan pakken en lekker ver weggooien. :D

Het is even een kwestie van uitproberen wat jouw parkietjes leuk vinden. Ik zou ze zoveel mogelijk verschillend speelgoed aanbieden, zo ontdek je vanzelf waar hun voorkeur naar uitgaat.
Het is wel te begrijpen dat ze in het begin een afwachtende houding aannemen t.o.v. nieuwe speeltjes. Je kunt het als ze in de kooi zitten eens in de buurt hangen, of aan de buitenkant van de kooi. Zo wennen ze er alvast een beetje aan. Hier werkt dat altijd wel heel goed. ;)

Succes! :)

Groetjes, Sonja.

au

Hoi Anita,

Bij Quib en Bungel heeft het heel erg geholpen door een speeltje gewoon beneden in de kooi te leggen en ze er rustig aan laten wennen. Eerst vermijden ze het en schrikken ze zich als ze er per ongeluk tegenaan komen, maar na een tijdje worden ze toch nieuwsgierig en gaan ze er mee proberen te spelen.

Maar inderdaad zoals de anderen ook al zeggen, houdt ieder parkietje van iets anders. Quib is nogal schikachtig voor balletjes, maar vind belletjes en spiegeltjes geweldig, terwijl Bungel gelijk op het felgekleurde balletje afging.

Succes met het uitvinden wat ze leuk vinden! O ja, hier vinden ze die gekleurde ringen die aan elkaar zitten ook heel leuk en dan vooral het haakje waaraan ze vastzitten ???!

Zijn je laddertje en schommel trouwens van hout of gekleurd plastic. Ik heb aan quib namelijk gemerkt dat hij dingen van hout en neutrale kleuren leuker vindt dan al die felle kleuren...

Groetjes,
au