De koppel is bang van de broedblok

Gestart door ***anita***, mei 17, 2007, 17:38:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi...
ik heb 2 grasparkieten,1 mannetje en een popje
en het is al een maand dat ik de broedblok heb opgehangen...
maar ze gaan allen op de blok zitten ze gaan er niet in... :(
doe ik denk ook niet dat de popje eitjes gaat liggen...
en als ik de mannetje aaj begint hij ineens de popje te bijten... :P
kan het daar door zijn dat ze niet in de blok gaan omdat ze soms vechten?
wie wil me helpen
ik ben ook nieuw op je site dus ik weet niet veel hoe ik met die site kan werken!!!
ik zou erg blij worden als jullie mij helpen!!! ;) ;) :-* :-*

Sonja

Hoi anita,

Welkom op het forum. :)

Broeden is niet iets wat je zomaar doet, er komt heel erg veel bij kijken.
Als je er geen ervaring mee hebt, kun je er beter (nog) niet aan beginnen, er kan van alles misgaan.....
Daarom is het heel erg belangrijk om van tevoren zoveel mogelijk informatie op te zoeken.

In dit artikel staat al een heleboel nuttige informatie, dus lees dit maar eens op je gemak door:
http://parkietenfreak.nl/a-broeden.php

En ook met de zoekfunctie van het forum kun je heel veel vinden, typ maar eens het woord "broeden" in.:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Let ook heel goed op de leeftijd van je vogels, dat staat overigens ook in het artikel over broeden. Het popje moet minstens 1 jaar oud zijn, en mag niet ouder zijn dan 5 jaar. Het mannetje moet minstens 10 maanden oud zijn.

Het is belangrijk om je zoveel mogelijk te informeren, voordat je aan het kweken met parkietjes denkt.... ;)

Groetjes, Sonja.

***anita***

hallo...bedankt ik heb het al gelezen maar de popje is al 2/2,5 jaar en de mannetje is al 1,5 jaar

Safrena

Hey Anita

welkom op het forum

De leeftijd is inderdaad goed van je parkietjes ;)
Maar je kan je parkietjes echt niet dwingen en verplichten om eitjes te gaan leggen
Soms hebben parkietjes daar absolut geen zin is

Wat je kan doen, is het broedblok nog wat laten hangen, en je parkietjes lekker laten doen, hen niet storen.
Als ze na een tijdje echt nog geen eitjes hebben of gaan leggen, kun je het broedblok eventueel weghalen

Ben je trouwens zeker dat je een mannetje en een popje hebt?

Vele groetjes

Fenixjuh

Hoi,
zijn ze al wel helemaal gewend aan alles? in dit topic geef je immers aan dat ze voor alles zo'n beetje bang zijn, laat ze eerst een tijdje wennen, voor je gaat broeden. Geduld, elke keer dat ik iets nieuws ophang, is mijn vogeltje ook bang, maar zo gauw hij eenmaal doorheeft waar het voor dient, ofzo, is hij er niet meer bij weg te krijgen.
Groetjes!!
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,13758.msg67326/topicseen.html#msg67326

***anita***

die bok heb ik al 2 maanden...
maar die gaan wel er op zitten...
dus ik denk niet echt dat ze bang zijn...
ik denk dat die niet weten hoe ze er in moeten of ze weten niet of ze eigelijk wel er in mogen!!! ???

Safrena

Citaat van: ***anita*** op mei 22, 2007, 20:42:34
...
dus ik denk niet echt dat ze bang zijn...
ik denk dat die niet weten hoe ze er in moeten of ze weten niet of ze eigelijk wel er in mogen!!! ???

Hey Antia

Een parkietje weet wel goed hoe ze in een broedblok moet hoor
Dat is hun normal instinct daar hoef je je geen zorgen om te maken

Het probleem is vaak, dat de mens soms teveel verwacht van de diertjes. Jij wil kleintjes dus de parkietjes moeten er maar meteen aan beginnen
Echter is de natuur heel anders, parkietjes hebben niet altijd zin in kleintjes. Er zijn soms wel popjes die nooit willen broeden.

Geduld, geduld en nog eens geduld is de boodschap.
En laat je parkietjes doen, je kan ze echt niet dwingen

Vele groetjes

simpy

Het broedhoek hangt pas een maand aan hun kooi!! Ze hebben alle tijd van de wereld om het te onderzoeken!!
Bij ons hing het broedhok er 2,5 jaar aan!! Én toen pas gingen ze er iets mee doen. Dus gewoon geduld hebben!  ;)

Theo_Hoorn

#8
pittige tijd simpy  :P

hehe ik merkte t ook bij mijn valkjes je moet geduld hebben en ze zo veel mogelijk met rust laten..
dat heeft tenminste bij mijn valkjes geholpen..

ik ben nu altijd overdag weg en me vrouwtje / zoontje ook..

ik merkte dat de vogels het wel prettig vonden ze werden niet gestoord :P dus alle tijd om elkaar beter te leren kennen hehehe


nou succes

ik heb net een paar dagen een broedblok hangen bij mijn parkietjes , en ik ben ook al heel ongeduldig!!
maar ja geduld moet ik hebben.. en ban altijd al onrustig A.D.H.D  :P hehe

Het komt goed nogmaals succes


Geen msn taal aub
Tekst aangepast
gr Safrena

***anita***

hier kan wel een slotje op...
en nog veel bedankt voor jullie hulp ;)