kooi

Gestart door minplus, mei 17, 2007, 12:34:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

minplus

ik ga een nieuw parkietje kopen (mijn andere zijn weg :() maar ik kan niet kiezen wat voor kooi ik neem ik heb twee goeie gezien de een is  duurder en kleiner maar daar zijn alle spijlen horizontaal. Die andere is goedkoper groter maar die heeft aleen aan de voorkant en achterkant horizontalen spijlen. Die aan de zijkanten zijn verticaal(schrijf ik dat goed). ik weet niet wat het beste is.als iemand het weet hoor ik het graag.

groetjes ;D

Monique8736

Hallo,

Dan zou ik voor de grotere kooi gaan,de tweede dus.Verticale spijlen vinden parkietjes niet echt fijn omdat ze graag aan de tralies klauteren.Dat er alleen aan de zijkant zulke tralies zitten is niet erg.

Groetjes Monique

Sonja

Hoi Minplus,

Welkom op het forum! :)

Ik sluit me aan bij de woorden van Monique. ;)

Hoe groter de kooi, hoe beter, je kunt een kooi wel te klein kopen, maar nooit te groot!
Als het grootste gedeelte van de kooi horizontale spijlen heeft, is het goed hoor.

Waar je ook goed op moet letten, is de tralie-afstand. Die mag voor een grasparkietje niet meer bedragen dan 1 tot 1,2 cm. Anders kan het diertje zijn kopje tussen de tralies heenwringen, met alle, vaak noodlottige, gevolgen vandien....

Groetjes, Sonja.

minplus

dankjewel voor het advies 8)

PasCa

Ik denk ook niet dat het heel erg is als er alleen aan de zijkant verticale spijlen zitten ;)

simpy

Mijn kooi heet precies hetzelfde als die van jou. Uiteindelijk ontdekken ze vanzelf wat het fijnste klimt, dus daar klimmen ze dan ook meer.

Dus ga voor die grotere! :D  ;D