Gevonden grasparkiet: bultjes op snavel

Gestart door Pete, mei 16, 2007, 14:17:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pete

Hallo,

Ik heb een parkiet gevonden die los in een winkel vloog.
Hij vloog harstikke goed (vooral snel want we konden m haast niet vangen) en verder lijkt hij ook ok.
Ik heb alleen geen idee hoe oud hij is en of het een man of een vrouw is, kortom ik heb totaal geen verstand van parkieten maar ik wil er wel graag het 1 en ander over weten.
Hij lijkt al heel erg gewend aan mensen en ook aan dieren (hij is niet bang voor honden en katten).
Hij eet en drinkt ook goed en hij maakt best veel geluid.
Het enig wat ik wel raar vind is zijn snaveltje, daar zitten (vergeleken met andere foto's van parkieten) best veel bultjes op.. Het is zeg maar niet egaal maar een beetje bulterig dus.. Ik weet niet of iemand bekend is met dat fenomeen?
Ook heeft hij op zijn wangen (waar andere parkieten meestal een andere kleur hebben) volgens mij 2 kale plekjes.. Misschien heeft het een verband met elkaar, ik zou het niet weten maar ik wil het wel graag weten..
Omdat, wanneer niemand zich voor hem meldt, ik hem graag wil houden.
Het ziet er niet heel ernstig uit, maar het is toch wel apart...

Groetjes Pete

Ingrid

Hoi Pete,

Welkom op het forum  :). Wat goed dat je je wilt ontfermen over dit vogeltje als er zich niemand meldt als eigenaar. Op het forum en op de website www.parkietenfreak.nl kun je heel veel informatie vinden en zul je al snel de basiskennis over het houden van een grasparkietje onder de knie krijgen ;).
Wat betreft de bultjes op de snavel, ik denk aan mogelijke schurftmijt. Is het mogelijk dat je een foto plaatst?
Kijk anders ook even bij http://parkietenfreak.nl/ziektenqtmt.php , misschien herken je er de snavel van je parkietje in?

Groetjes, Ingrid