Met de hand grootbrengen of niet?

Gestart door Wuis, mei 15, 2007, 10:26:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wuis

Een van mijn twee popjes heeft nu twee jongen. De oudste is nu 1 week en 1 dag oud, de jongste is 6 dagen.

De oudste lijkt op de moeder, groot en vraatzuchtig. :P   

De jongste lijkt maar niet echt te groeien. :( 

Hier een filmpje van de oudste:
http://video.tinypic.com/player.php?v=52zrlsh

Er zit twee dagen tussen deze en de andere. Het kan toch niet goed zijn dat die andere nog zo klein is..

Wat zouden jullie doen? Zelf grootbrengen?

Ik fiets straks even naar een goede vogelkweker bij mij in de buurt voor advies.. Maar wil ook graag jullie mening horen.

Mars

Ik zou alleen uit uiterste nood zelf een vogeltje grootbrengen. Er is zo'n grote kans dat het misgaat. Zolang het vogeltje alleen klein is, dan lijkt me daar geen noodzaak voor. Je zou eens een tijdje kunnen kijken of het kropje wel goed gevuld wordt, maar dat gebeurt vast wel.

Dus nee, geen handopfok.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

heb je misschien een foto van de twee jongen samen ?  Het kan best zijn dat doordat de oudste natuurlijk ook met de dag groter wordt dat het daardoor misschien lijkt dat de ander kleiner is ?
Heb je vergelijkingsmateriaal ? Is de krop goed gevuld ?  Gaan de oogjes al open ? Zie je al donsjes ?
Een jong van 6 dagen met de hand voeden is onbegonnen werk vrees ik. Het is lastig en kost vreselijk veel tijd en energie.

Groetjes Annika 

Caradow

Laat de natuur zijn gang gaan... Misschien valt het reuze mee en haalt het kleintje nog in, misschien is er ook wel iets niet helemaal goed met de kleine en dan moet je je afvragen in hoeverre dat het zin heeft om in te grijpen.

Ik zou niet ingrijpen. Wanneer je in zou grijpen en het blijkt een zwak vogeltje te zijn (wat het zonder ingrijpen niet gered zou hebben) verleng je het lijden alleen maar.

Wuis

Het vervelende is dat ik een nieuwe digitale spiegelreflex ga kopen (vandaag of morgen), en heb mijn andere camera net verkocht. Ik ben dus momenteel camera-loos.

Voor dit filmpje heb ik de camera van mijn ouders even geleend, alleen die is lang niet zo goed als die van mij.

Ik heb een filmpje gemaakt van in het nestkastje, daar zie je de jongen + moeder samen. Alleen die is niet heel erg duidelijk.
Ik zal hem even uploaden.

Het dikke kuiken ligt ook de hele tijd bovenop het kleintje.

Wuis

#5
http://video.tinypic.com/player.php?v=5yd1uz5

Let vooral niet op mijn 'I want a pony' pyama en roze badjas... ::) :-X

Het is niet heel duidelijk te zien, maar het grote jong is wel 3 tot 4 keer zo groot als het kleintje..

En de grond moet nodig geveegd en de spinnenwebben weggemaakt.. Maar daarmee wacht ik nog eventjes tot ze iets groter zijn, voordat ik met groot geweld (lees: bezem en grote afvalemmer) naar binnen storm. ;)

Annika

ik krijg geen beeld, alleen geluid  ??? Het kan zijn dat de grote op de kleine ligt om warm te houden ; ;)  Is de krop van het kleintje goed gevuld ?

Wuis

Hij doet het bij mij wel gewoon.. Heb het vorige filmpje met dezelfde site geupload.

Mars

Bij mij doet hij het ook hoor. Maar er is wel erg weinig te zien, het is erg donker.
Je kunt het beste in de gaten houden of het kropje wel gevuld is.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Wuis

Ik heb net even weer gekeken en het kropje was goed gevuld, en hij/ zij werd ook alweer gevoerd. :D

Het lijkt dus toch de goede kant op te gaan, hopen dat het zo doorgaat. 8)

Annika

nu had ik wel beeld, maar inderdaad erg donker, mams was aan het voeren.
Als het kropje goed gevuld is zal het vast wel goedkomen !  ;D

Wuis

Het gaat inmiddels nog steeds heel goed met de jongen ;D


Sonja

Hoi Wuis,

Oh...wat een schatjes... :-*

Fijn dat het zo goed gaat!

Groetjes, Sonja.

Annika

geweldig twee van die totaal verschillende jongen. Hartstikke fijn dat het zo goed gaat, ze zien er super schattig uit  :-*