jonkies van roodruggen

Gestart door cicinioh, mei 14, 2007, 18:34:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cicinioh

Ik heb vandaag gemerkt dat ik 3jonkies heb van mijn roodruggen ;D Ik schat dat ze al ongeveer tussen de 10 en 14dagen oud zijn want ze hebben al veel veren. Maar nu zijn ze te oud om te ringen  ??? kan dit problemen geven?

en ik heb ergens gelezen dat de vader zijn jongens kan aanvallen nadat ze een tijdje het nest verlaten hebben. Klopt dit? en wanneer moet ik de jongens dan scheiden van de vader?

Alvest bedankt :P

Mars

Ik denk dat er op dit forum heel weinig mensen zullen zijn die je iets kunnen vertellen over roodruggen en hun broedgedrag, ringen ed. Dus vandaar geen reactie?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simpy

Volgens mij is het ringen van vogeltjes alleen nodig voor als je ze gaat doorverkopen... Maar zeker weet ik het ook niet!!

En sorry, op je andere vraag kan ik helaas geen antwoord geven.  :-[

lief-hebber

Hallo Cicinioh.   :D

Roodruggen zijn inderdaad geen vriendelijke vogels, maar of ze hun eigen jongen ook aanvallen weet ik niet.  :-\

En wat het ringen betreft, ik neem aan dat je roodruggen ook tussen de 7 en 10 dagen moet ringen, maar als jou jongen al veren hebben dan zijn ze ouder als de gemiddelde leeftijd om te ringen.
Had je overigens wel ringen voor roodruggen in huis?   :-\

Ik heb zelf wel twee roodrug mannen in de voliere, maar ik heb nog nooit roodrug jongen gehad.   ::)

Wat je wel even kan proberen, waar je waarschijnlijk wat meer antwoorden kan krijgen, even naar het voliere forum gaan. 

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik ze wel.   ???

Groetjes Lief-hebber.   ;D