Een super liefe nieuwe Parkietje

Gestart door Minimie, mei 14, 2007, 15:27:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo allemaal.

Ik krijg een grasparkietje een groene. ;D
ik heb al parkieten zaad gekocht.
En een kooi met nieuwe bakjes , en een badje en 3 speeltjes.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?? :D :D :D

Mars

Het parkietje zelf: is het lekker druk, zit het niet bol(lig), heeft het een normale lange staart.

Als je hem eenmaal thuis hebt, strooi dan ook even wat zaad over de bodem. Daar gaan ze het eerste zoeken. Als hij dan na een paar dagen goed eet en wat gewend is, het etensbakje al gevonden heeft, kun je het proberen zonder zaad op de bodem.

Veel plezier ermee!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Minimie

Hoi.

Ik heb vandaag Vruchtenzaad gekocht , zit daar net zo veel vitaminen in als in groenten en fruit voor 2a3 keer in de week?

Mars

Nee, vruchtenzaad is eigenlijk meer snoepzaad. Dat betekent dus: met mate geven. Meer dan een klein lepeltje per week zou ik niet geven.

Het beste kun je iedere dag een stukje groente of fruit geven. Hang het gewoon steeds op het zelfde plekje en in het begin ook steeds hetzelfde (komkommer, witlof: kun je meerdere dagen geven en blijven ook redelijk vers), zodat je parkietje vanzelf nieuwsgierig wordt en het gaat ontdekken. Dan kun je gaan varieren.

Succes en groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cheryl87

Wat een hoop nieuwe parkietjes zeg op het forum!
Leuk ;D