jongen terug zetten in blok?

Gestart door pietje parkietje, mei 14, 2007, 15:01:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietje parkietje

ik las op jullie site of een andere site (weet ik niet meer) een stukje over uitgevlogen jonge grasparkieten daarin stond dat ze een week nadat ze uitgevlogen waren nog elke avond terug in het nestkastje komen....nu heb ik 3 jongen die dat niet doen het vliegen gaat nog stuntelig (dit is normaal dat weet ik) maar ze blijven dus snachts vooral op de grond zitten en gaan niet terug naar het nestkastje (dit is nu 2 nachten voor gekomen) is dit goed of moet ik ze een week lang elke avond terug zetten in hun nestkast (ze laten zich wel redelijk gemakkelijk vangen nog)

luis

hallo,

ik zelf heb nog nooit jongen in het broedblok terug gezet, en ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt dat ze 's avonds weer naar het broedblok vlogen. toen ik hier las dat ze dat wel deden dacht ik dat die van mij afweken maar ik heb inmiddles een stuk of 8-9 nestjes gehad en nog nooit gezien dat ze erin terug vlogen. ik heb ze er zelfs handmatig uitgehaald als ze er na 4,5 week nog niet uit zijn geweest. en dan haal ik het broedblok ook weg want het wil nog wel eens dat het popje weer gelijk begint met broeden..

mvg luis


pietje parkietje

dat gebeurde bij mij dus ook de afgelopen keer het jong zat er nog in terwijl moeders al neiuwe eitjes had gelegd die bevrucht waren....ik heb haar deze keer haar gang maar laten gaan omdat ik het sneu vindt om eieren die bevrucht zijn weg te gooien, en moeders heeft nu 3 jongen die het super doen en het jong van de vorige broedronde is al een egte puber aan het worden schittrerend om te zien! :-* :P   maar anyway ik zal als deze uitgevlogen zijn het nestkastje ook weghalen om haar wat rust te gunnen