krop

Gestart door Ingeborg, mei 12, 2007, 20:36:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingeborg

Hallo allemaal!
Ik heb een vraag. Mijn parkiet heeft de laatste weken dat hij geel vloeibaar spul naar boven haalt uit zijn krop met zaadjes. Nu eet hij meetal de zaadjes weer op maar al zijn  speeltjes zitten onder de dikke opgedroogde gele prut.
Ik zou het maagzuur noemen...
Ik geef hem altijd apart maagkiezel en grit en ook in zijn etensbakje bij zijn zaadjes en eivoer.
Hij is nog maar een maand of 6 oud maar voorheen kwam er wel eens een zaadje omhoog maar nu zitten dus al zijn speetjes onder de derrie, als een kind dat na het eten te druk is geweest en alles er weer uit komt..

Wie o wie kan mij alsjeblieft een antwoord geven? Verder is hij levendig, fluit, praat en is echt super actief.
Zijn pootjes zijn wel blauw.. Heeft dat er misschien iets mee te maken?
Heb ik misschien een verkeerd voer?

Groeten,
Ingeborg.

Parkieten-Freak

Ik denk dat je parkietje aan het baltsen is......
Mannetjesparkieten doen dat om aan een vrouwtjesparkiet te laten zien dat ze een goede vader voor de jongen zijn.
Bij gebrek aan een partner braken ze het voedsel ook wel tegen een geliefd voorwerp op, zoals een spiegeltje.
Je kunt er helaas niet zoveel aan doen, wel zou ik eventueel een spiegeltje weghalen.



Josephine

Bij mij doen Rakker en Rico het tegen elkaar, maar het zijn bijde popjes!!!

Ingeborg

Hoi hoi,

ja dat zou wel eens heel logisch kunnen zijn aangezien het een man is en ook nog eens op ons kussen aan het rijden is.....
Bedankt voor je antwoord!