Staart

Gestart door annerite, juli 15, 2005, 17:21:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

annerite

Hallo!
Daar ben ik weer eens met een vraagje.
Ons vogeltje is 2 maanden uit en hij is altijd erg druk bezig met klimmen en kunsten vertonen. Nu zag ik vanochtend dat zijn staart er helemaal warrig en beschadigt bij zit. Ik denk niet dat ie dat zelf doet, maar dat zijn staartveren door al zijn gesjouw beschadigen. <_<

Is dit wel normaal?

Groetjes!

vBoven

#1
Hoi Annerite,

Je moet ervoor zorgen dat de stokjes niet te dicht bij de tralies zitten.
Hierdoor komt de staart inderdaad in verdrukking. Hij moet normaal kunnen "keren" op z'n stok.

Groetjes..

annerite

De stokken zitten ver genoeg van de tralies. Maar in zijn schommel draait ie vaak ook, terwijl het te klein is. En hij is altijd aan de tralies aan het klimmen en draaien en sjouwen.

Nu hebben we sinds een paar dagen een dekentje over zijn kooi gedaan om te gaan slapen, zou het hiermee te maken hebben?

annerite

Ik heb het nog eens goed bekeken en het ziet er echt afgesleten uit  :(
En heb het idee dat het iets erger is dan gisteren.

Wat kan dit nou zijn?

Safrena

Hey annerite

Heeft je parkietje niet zelf  zijn staart zo stuk gebeten ?


Het dekentje is zeker niet de oorzaak van dit hoor

Waarschijnlijk komt dit gewoon omdat je parkietje heel actief is en dat hij overal met zijn staartje tegen aan zit ;)

Als je parkietje begint met de rui zal zijn staartje gewoon mee uitvallen en zal je parkietje een mooie nieuwe staart krijgen ;)

Vele groetjes

annerite

Ik ben er vandaag achtergekomen, dat coco inderdaad zijn staartveren zelf kapot maakt. Hij zit er gewoon aan te knabbelen totdat ze kapot zijn. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Hij si nog maar jong en een maandje bij ons. zijn kooi hangt vol met speelgoed en hij krijgt veel aandacht. Hij mag ook 2 keer per dagen uit de kooi.

Ik heb vanmiddag een spiegeltje gekocht en een snoepstengel.

Hebben jullie nog tips wat ik hieraan kan doen??

Ik vind het echt vervelend om te zien. :(

Jorijn

Een parkietje gaat aan zijn veren knabelen ls hij zich verveeld, dus je moet er goed voor zorgen dat er voldoende speelgoed is.

Een spiegeltje is zeker goed :)

Maar pas op met de snoepstaven, Als je parkietje hier veel van eet kan hij snel te dik worden.

als je parkietje dit nog een keer doet dan kun je hem laten schrikken door op de tafel te slaan. zo weet hij niet dat jij het doet maar hij schrikt wel elke keer als hij dit doet en de link komt vanzelf dat als hij bijt dat hij schrikt.

Veel succes :D
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Carla

Ik had hetzelfde voor met Tommy.
Hij knabbelde steeds aan z'n staart als hij in z'n kooi moest blijven.
Ook ik had voldoende speelgoed en zelfs een vriendinnetje erbij.
Vanzo dra Tommy uit z'n kooi mocht interesseerde hij zich niet meer voor z'n staart. Mss houdt ook jou parkietje ervan om heel veel te vliegen.
Ik heb Tommy en Janne in mijn buitenvoliere gelaten. Nu knabbelt hij nooit meer aan z'n staart. Z'n staartje is nog kort omdat hij ondertussen nog niet in de rui is geweest.

annerite

Nou, ik hoop dat het spiegeltje helpt...
Hij kan nou enmaal niet altijd eruit en zijn kooi hangt al vol met speelgoed en hij heeft ook zeker geen aandacht te kort van ons, dus ik hoop dat ie snel is uitgekeken op zijn staart, want anders weet ik niet meer wat ik moet doen!

Kan het ook zijn dat ie 'er overheen' groeit?