is dit een goede manier

Gestart door Vloamp;Fladder, mei 12, 2007, 19:32:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vloamp;Fladder

Hoi

aangezien vlo waarschijnlijk een nieuwe vriendje krijgt heb ik al een koppelplan bedacht nou wil ik graag jullie mening,
Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk samen in de kooi van Vlo komen

Wanneer ik het parkietje heb gekocht wil ik hem eerst een paar daagjes een beetje tam maken
Als dat een beetje zo is wil ik ze gaan koppelen

Ik wil ze een na een week voor een paar daagjes van kooi wisselen om te wenne aan elkaars geur (om ze vervolgens weer terug te wisselen en de kooien echt tegen elkaar aan zetten zodat ze ook contact kunnen hebben.

Is het verstandig om ze eerst een keertje samen los te laten vliegen of kan ik beter gaan voor gelijk in de kooi? daar ben ik nog niet helemaal over uit. Mijn kamer is wel redelijk parkietproef geen scherpe dingen of vervelende planten. Wel een aanta landingsplaatsen (o.a hun speeltuintje en vlo land graag op de bovenkant van de klerenkast waardoor ik weer een stoel moet pakken wanneer ie terug in de kooi moet.

wanneer dit alles goed gaat (en dat hoop ik echt wil ze lekker samen laten!)

esther

Ik zou ze na een tijdje gewoon eerst samen laten vliegen, ze hebben dan alle ruimte om
contact te maken. Je kunt dan aanzien hoe het gaat en dan na een paar keer als het goed gaat ze bij elkaar in de kooi laten.
Hier ging het eerste contact bij het rondvliegen zo goed dat ze na de eerste rondvlucht gelijk zijn gaan samenwonen :D
Je ziet op het moment zelf wel hoe het verloopt, kijk hoe de parkietjes op elkaar reageren!

Groetjes Esther

Nadine

#2
Hier sluit ik me ook bij aan! :)

Laat wel voor je ze samen laat rondvliegen je nieuwe parkietje eerste en keer alleen rondvliegen
om het wat te verkennen.. voor hij in zijn enthousiasme [of zo] voor het andere vogeltje overal tegenaan knalt!

en als je de kooien naast elkaar zet na het tam maken.. hebben ze elkaar geur ook
en hoef je je oudere parkietje niet in een andere kooi zette..
want, moet hij daar weer aan wennen en  vervolgens word hij weer terug gezet in ze oude kooi  :o
dan weet hij het ook niet meer! en dan ook nog een nieuw wezen om zich heen..

Het zijn maar tips! zie wat je ermee doet :)

msn taal aangepast
gr pf

Vloamp;Fladder


Nadine

Houd je ons op de hoogte hoe het gaat samen!? :D

Vloamp;Fladder

dat ga ik zeker doen!
Ik hoop dat ander nog terug komt maar dat denk ik inmiddels niet meer, heb echt zin om een nieuwe parkiet uit te zoeken!

Liefs Denise

Nadine

Erg sneu dat hij is weggevlogen..  :(
Maar inderdaad! een nieuwe uitzoeken is altijd leuk  :-*

Parkieten-Freak

Dit begint op een slow-chat te lijken. ???
Graag ontopic!