bakjes

Gestart door samsieboy, mei 10, 2007, 14:18:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

samsieboy

ik heb gister een kooi gekocht en daar zitten 2 gewone bakjes bij die ik aan de binnenkant kan bevestigen.
Dus ik dacht toen dat de ene voor het voer was en de andere voor het water maar als ik naar andere waterbakjes op het internet kijk dan zien die er heel anders uit. dit is een gewoon bakje...
is het nou beter om nog los een bakje dat speciaal voor water is gemaakt te kopen???
groet
sem

Fenixjuh

hoi,
dat hangt ervan af hoe jij je kooi ingericht wilt hebben. Je kan water in dat bakje doen, maar als je wilt kan je het ook in een bakje los in de kooi doen.

Safrena

Hey Sem

Hoe jij de bakjes gebruikt, is jouw keuze
Zelf heb ik aan de kooi ook vier dezelfde bakjes hangen.
Twee daarvan gebruik ik voor het eten en twee gebruik ik voor hun drinken

Belangrijk is dat je iedere dag de bakjes schoonmaakt en iedere dag vers eten en drinken erin doet, welk bakje je ook kiest

Vele groetjes

fauwe

hallo,
ik heb mijn kooi zelf gemaakt en heb een bakje dat ik liggen had een rechthoekig als etenbakje genomen
en voor water heb ik zo een ' fontijntje ' gaan halen het is niet groot en koste ietz van €1.25  het is wel met een glazen reservoir en een plestiek voetje waar het water onder in srtoomt en er hangt een steuntje aan voor mijn parkietjes mijn bedoeling is dan ook om er nog te houden want nu zitten er 2 in en de kooi is te groot voor 2 maar ik zou wel eventueel 2 van mijn "jongen" ( als ik die heb)houden in een andere kooi om in huiz te zetten en tam te maken maar het is zoals al gezegt de keuze is aan jouw wat jij wil.

greetz,
arne.

Fenixjuh

Hoi,
zo'n fontijntje als Fauwe beschrijft, is heel leuk, maar ook lastig schoon te maken. Deze moet ook elke dag schoongemaakt worden, er kunnen velletjes van de zaadjes in het reservoir gaan drijven, en dit kan heel smerig worden(hoeft niet eens lang te duren, bij een vies vogeltje, is dit water binnen 3 dagen al vol met bacteriën). Zorg ervoor dat je elk water minstens een keer per dag verschoont, welk bakje je ook gebruikt.
groetjes!!

fauwe

hallo,

ja ik weet het dat het moeilijk te verversen en mooi te maken is,
maar mijn fonteintje kun kun je het reservoir van het voetstukje halen en zo gaat het wel redelijk gemakkelijk.

greetz,
arne.