Aanschaf 2 parkieten voeding?

Gestart door PiNo.nl, mei 08, 2007, 19:49:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PiNo.nl

Hallo,

Ik ga morgen 2 grasparkietjes kopen ;D Deze kweker heeft er 6 in een nestje waarvan er 2 zelfstandig eten, de andere 4 worden nog met de hand met pap gevoerd. Volgens de kweker kan ik dat zelf makkelijk doen en zo worden ze ook sneller tam. Wat vinden jullie, kan ik beter nog even wachten? Of zeggen jullie van juist doen, is juist goed dat ze meteen aan je wennen! Ik hoor het!

Groetjes,
PiNo.nl

Sonja

Hoi PiNo.nl,

Welkom op het forum! :)

Je kunt veel beter wachten tot de parkietjes helemaal zelfstandig kunnen eten.
Het is al zooooo vaak misgegaan, met parkietjes die nog met de hand gevoerd moeten worden.... :(
Het is niet zo gemakkelijk als het lijkt, er komt echt heel veel bij kijken. Bovendien moet je ze dan ook op een goede manier aan het zaadjes eten krijgen, zorgen dat ze drinken, het pap eten afbouwen is iets wat je ook met beleid moet doen. Kortom: begin er alsjeblieft beter niet aan!

Het is echt een fabeltje, dat handgevoerde parkietjes sneller tam worden.
Zelfstandig etende parkietjes worden ook heel erg tam, het gaat erom hoeveel tijd, liefde en geduld je erin steekt.

Gewoon nog even wachten, en je ervan verzekeren dat de kweker een echt goed zelfstandig etend parkietje aan je meegeeft. Want in het begin lijkt het soms of ze eten, maar ze worden nog een paar weken door de vaderparkiet bijgevoerd, als ze al zijn uitgevlogen.

Neem voor de veiligheid een parkietje van minstens een week of 7. Dan zit je in ieder geval goed. ;)

Groetjes, Sonja.

PiNo.nl

Hallo Sonja,

Bedankt voor je snelle reactie! Hier heb ik echt wat aan :) 2 van de 6 kunnen al zelfstandig eten, ik zal morgen maar eens goed controleren of dat zo is :P Dan informeer ik meteen even hoe oud ze zijn. Bedankt voor je hulp :D

Groetjes,
PiNo.nl

PiNo.nl

Vandaag naar een kweker geweest, en ik heb daar 2 gezonde grasparkietjes gereserveerd! :D Deze ga ik zaterdag ophalen (zo kan ik mooi alles voor bereiden met de kooi gereed maken e.d.) Ze zagen er erg goed uit, mooie vacht, en ze waren zeer nieuwschierig! Als je je vinger door de tralies stak kwam hij zelfs al naar mijn vinger toe! En hij ging al bij de kweker op de vinger zitten, hij is net 7 weken oud ;D Ze zijn heel erg mooi, beide ook erg mooi getekend :D Ik kan niet wachten tot het zaterdag is om ze op te halen.

Groetjes,
PiNo.nl

Sonja

Hoi PiNo.nl,

O wat spannend! ;D

En verstandig dat je ervoor hebt gekozen om twee parkietjes van 7 weekjes aan te schaffen.
Op deze leeftijd kunnen ze in ieder geval zelfstandig eten. :)

Ik kan me voorstellen dat je bijna niet kunt wachten, maar zoals je zelf al schreef, heb je nu mooi de gelegenheid om alles in orde te maken. ;)

Ik ben benieuwd naar je 2 gevleugelde vriendjes!

Groetjes, Sonja.

PiNo.nl

Dankje Sonja :D

Zodra ik ze heb zal ik een foto van ze maken en het hier posten! Kunnen jullie mee genieten ;)

Groetjes,
PiNo.nl

PiNo.nl

Sjow alles staat klaar voor morgen. Net nog even naar de dieren winkel gegaan en een 5kg pak Xtravital Premium gekocht. €7,95 vind ik niet duur voor dat pak, zelf eten we veel meer euro's weg, dus ik vind dat mijn vogels ook goeie kwaliteit voer verdienen. Morgen is het eindelijk zover ;D Kan niet wachten.

Groetjes,
PiNo.nl

Scotty - Keecko

Citaat van: PiNo.nl op mei 11, 2007, 21:19:33
Net nog even naar de dieren winkel gegaan en een 5kg pak Xtravital Premium gekocht. €7,95 vind ik niet duur voor dat pak..

Volgens mij heeft XtraVital alleen maar pakken van 500 gram en 1 kg ??? Zo te zien aan de prijs bedoel je denk ik het 1 kg pak :)

En nee, het is ook niet duur, het eivoer zit er ook al doorheen dus dat hoef je ook niet meer te kopen ;)

Wat goed dat je alles al klaar hebt staan voor je nieuwe vriendjes/vriendinnetjes :)
Heel veel plezier met ze!

Groetjes, Ilse

PiNo.nl

Citaat van: Scotty&Keecko op mei 11, 2007, 21:28:53
Volgens mij heeft XtraVital alleen maar pakken van 500 gram en 1 kg ??? Zo te zien aan de prijs bedoel je denk ik het 1 kg pak :)

En nee, het is ook niet duur, het eivoer zit er ook al doorheen dus dat hoef je ook niet meer te kopen ;)

Wat goed dat je alles al klaar hebt staan voor je nieuwe vriendjes/vriendinnetjes :)
Heel veel plezier met ze!

Groetjes, Ilse

Oeps foutje inderdaad 1KG  ::)