Hoe fruit aanbieden?

Gestart door au, mei 08, 2007, 11:47:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Hoihoi!

Ik vraag me af hoe ik het beste fruit/groente kan geven aan mijn parkietjes. Ik bedoel het in de letterlijke zin van het woord. Ik stak eerst bv een stuk appel door de tralies, of deed het in een bakje. Maar die trekken ze er gewoon uit en dan ligt het op de grond en kijken ze het niet meer aan. Ook heb ik het al geprobeerd de appel door een paperclip te steken, maar Quib ging met de paperclip spelen en dat vond ik iets minder veilig.  Hoe doen jullie dat? Als het op de grond belandt, vind ik het niet meer zo fris.

Groetjes,
Au

Scotty - Keecko

Hoi Au,

Ja, het gebeurd inderdaad vaak dat parkietjes de groenten of fruit op de grond gooien. Op zich is dit niet erg, aangezien je het fruit niet lang in de kooi mag hangen (een paar uurtjes, dan moet je het weggooien ivm bederven).

Er zijn speciale klemmetjes te koop, hiermee kan je het fruit in de kooi hangen (ipv een klemmetje kun je een knijper gebruiken). Je hebt ook ruifjes, deze kun je aan de buitenkant van de kooi hangen en dan het groenvoer erin leggen en een klein stukje door de tralies steken.

Groetjes, Ilse

hillie

hoi au,

Ik doe het meestal klem tuusen de tralies van z,n kooi.
Vlak bij zijn stok zo dat die er makkelijk er bij kan komen.
Het ligt ook weleens op de grond bij ons maar als die het dan lust dan eet die het als nog op.
Blijkbaar vindt de vogel het minder vies om van de grond te eten.


groetjes hilde


Cropje

Ik gebruik ook een klem. Deze:

au

Bedankt voor jullie tips! Ik zal eens in de dierenwinkel gaan rondneuzen of ik ruifjes of klemmetjes kan vinden!

Bungel en Quib lijken wel vies te zijn van groente/fruit dat op de grond ligt, ze kijken het dan gewoon niet meer aan....hihihi, zeurpietjes hè. Dat terwijl ze wel de hele dag lekkers aan het zoeken zijn tussen de houtsnippers...zelfs quib die voordat bungel kwam, nooit op de grond zat, natuurlijk bang dat bungel iets lekkers voor zijn neus inpikt :P

Groetjes,
Au

speedytje

Ik heb die klemmetjes ook. Ik gebruikte ze alleen voor trosgierst! Weer wat geleerd van dit forum