duur voer

Gestart door liesanne, mei 04, 2007, 19:32:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

 ;D ;D ;D
Parka eet het voer. Ik heb het ook gezien en vandaag had ze het bakje helemaal leeg. Ik heb er nog maar wat ingedaan.
Wat een knappe parkiet!! Voorlopig gaan we door met het pak mash.
Moet ik ook nog af en toe eivoer erbij geven en hoeveel?
Liesanne moet nog wel wennen aan het elke dag voer geven. Eerst deden we het om de dag.

Groetjes Daphne , moeder van Liesanne.

Caradow

Eivoer hoefje niet meer te geven. In de Harrisons zit alles wat Parka nodig heeft. Wel regelmatig fruit en groente blijven aan bieden :)

Gefeliciteerd Parka Liesanne en Daphne :)

liesanne

 :)
Parka heeft telkens haar bakje leeg, maar dan lijkt het dat ze nog honger heeft. Ik heb haar gewogen en ze weegt nu 36, 37 gram. (ligt aan het bewegen als ze op de weegschaal zit.)
Ze groeit dus goed. Haar bakje is nu weer leeg en ik heb appel gegeven. Ze eet voor het eerst fruit!
Zou ze dan toch nog honger hebben? Ik geef een eileppeltje per dag ( is iets meer dan een theelepel. ) vandaag heb ik dit twee keer gegeven. Haar bakje gaat echt helemaal op. Zelikt het helemaal schoon!!!!
Wat hebben we toch een gekke parkiet.
Moet ik haar meer geven? Is het een theelepel, of een eetlepel?

Groetjes van Daphne. :-X

Mars

Geef haar maar gerust meer hoor! De een eet nu eenmaal meer dan de ander. En geef haar elke dag een stukje fruit erbij, fijn dat ze dat nu heeft gegeten, tijd voor nieuwe soorten fruit en groenten!
Jim en Winy eten hier ongeveer allebei anderhalf extravital schepje pellets, ik denk dat dat een dikke eetlepel is. Hoe dat met mash zit weet ik niet, dat kan luchtiger zijn. Maar in principe kan een parkiet zich niet overeten aan pellets en pelletsproducten (zoals mash).

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Ook is het normaal dat ze de eerste weken na het overzetten meer eten dan normaal. en wat Mars zegt, overeten doen ze zich niet aan Harrirsons, dus je mag net zoveel geven als dat hij wil eten.

liesanne

 ;D bedankt. Ik heb al meer gegeven. Volgens mij is ze gek op Harrison's!
Ik heb haar ook al komkommer zien eten. Het is ineens een voorbeeldig parkietje.
Wij zijn blij met al jullie adviezen. Wij zijn toch nog maar leken wat dat betreft.
Bedankt en ik blijf jullie op de hoogte houden.

Daphne