Het plotselinge overlijden van Joepie

Gestart door Ranni, mei 03, 2007, 15:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ranni

Hallo,

Gisteravond kwam ik nietsvermoedend thuis van een lange werkdag. Ik kom de woonkamer in en wil mijn parkietjes vrolijk gedag zeggen. Ik zie er alleen 1 in de kooi zitten, loop iets verder en zie Joepie op de bodem. Mijn vriend pakt hem gelijk op. Hij leeft nog! Snel reiskooitje gepakt en naar de auto gegaan opweg naar de DA. Ik kijk nog even in zijn kooitje en zie nog een stuiptrekking door zijn kleine lijfje...zijn laatste adem is uitgeblazen. Zo plotseling, onverklaarbaar en onbegrijpelijk.

Gisterochtend was hij nog vrolijk aan het spetteren in bad, zat ie naar mij ondeugend te doen met zijn plakkerige natte lijfje. Er was nooit iets te merken of te zien.

Ik denk zelf dat er iets accuuts is gebeurd gistermiddag...hij lag bij het trapje met zijn pootjes omhoog...misschien een verlamming, een epileptieaanval en is gevallen uit de tralies misschien (daar zat hij ook vaak in)

Het is vreemd en ik voel me er ontzetten rot onder. Hij was maar 3 maanden oud, en 8 weken bij mij thuis. Hij en Puk waren goede vriendjes geworden.

Puk zit nu weer alleen. Ze is wat rustiger dan ze voorheen was. Door de komst van Joep is zij zo vrolijk vogeltje geworden die vliegt fluit en speelt. Nu had ze zichzelf wel gewassen, en floot ze en vloog ze...maar toch ze mist Joepie.

Bij dit verlies besef ik echt hoe gevoelig, hoe klein en teer parkietjes zijn...
Dit wilde ik jullie even vertellen.

Groetjes Ranni en Puk

Mars

Heel veel sterkte toegewenst. Het is gewoon enorm schrikken. Joepie was nog maar zo kort in jullie/het leven en dan zo ineens weg...

Nogmaals heel veel sterkte toegewenst!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

Heel veel sterkte met het overlijden van Joepie  :'(

Groetjes,Ursula

Idske

Hoi Ranni,

Wat erg!  :'(

Heel veel sterkte toegewenst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Ranni,

Oh wat vreselijk om op deze manier je lieve vriendje Joepie te moeten verliezen, zo plotseling..... :o :(

Ik vind het heel erg voor jou, maar ook voor Puk.....
Zo verdrietig dat jullie maar zo ontzettend kort van Joepie hebben mogen genieten....

Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve parkietenvriendje. :(

Groetjes, Sonja.

Moppers

He wat naar zeg.

Ik heb zoiets ook ooit meegemaakt. Ik had toen een tweede parkietje gekocht, Henkie. Na twee maanden lag hij ineens dood op de bodem van de kooi. Ik dacht toen aan een hersenbloeding of iets dergelijks, misschien dat dat bij Joepie ook het geval was.

Vervelend dat er niets was wat je nog voor hem kon doen. Heel veel sterkte ermee.

Ranni

Heel erg bedankt voor al jullie medeleven!

Ik denk ook aan een hersenbloeding of iets.
Van buiten zag hij er nog mooi uit. Hij lag er als een mooie jonge heer erbij.

Caradow


Chicowen

Och jee, wat zal dat schrikken geweest zijn.
Het is spijtig dat Joepie maar zo kort bij jullie heeft mogen zijn.
Heel veel sterkte.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

L.ove

Het spijt me voor je,
ik hoop dat Puk er niet teveel of lang onder lijdt. En jij natuurlijk ook niet.
Sterkte.


Djeng

dat zal wel schrikken zijn geweest  :o :(..


heel veel sterkte met het verlies!!  :(

Sara

Wat spijtig dat Joepie gestorven is.. :(
Veel sterkte voor jou en Puk.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Meltjuh

Wat erg wat er gebeurd is  :o.
Heeel veel sterkte!

parkietenfan

Oh wat zijn ze toch kwetsbaar onze schatjes! Heel veel sterkte met het verlies.

Groetjes
Nathalie

Annika

ook van mij veel sterkte gewenst. Onbegrijpelijk he, krijg er kippevel van  :(

Scotty - Keecko

Heel veel sterkte met het verlies van Joepie, Ranni :(

En zo maar ineens..
Inderdaad, onbegrijpelijk.. :(

au

Oef... dat hoop ik toch niet mee te maken hierzo....

Ranni heel veel sterkte met het verlies van Joepie. En Puk natuurlijk ook heel veel sterkte, want ook voor hem is het niet leuk om een vriendje te verliezen hè.

Groetjes,
Au

paooltje

Hoi Ranni,

Jeetje ik kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken!
Ik wens je dan ook heel veel sterkte met het verlies van Joepie.

Groetjes, Paola

Pascalle


Wat verschrikkelijk! Lijkt me echt een nachtmerrie. Gelukkig heeft hij zijn laatste momenten niet alleen hoeven doorbrengen!

Pascalle
Tijger en Indy