Piepende Vogel?

Gestart door Ingrid, juli 14, 2005, 19:41:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ingrid

Tja, gister dacht ik dat Blizzard erg aan het piepen was tijdens het vliegen. En overbezorgde miep als ik soms kan zijn, stelde meteen een "onderzoekje" in. Terwijl Blizzard alweer rustig op haar favoriete plekje zat uit te rusten, ging ik vlakbij zitten om te letten op haar ademhaling. Ik hoorde niets bijzonders, geen gepiep, geen gehijg  :blink: . Ben ik nu gek of niet?? Blizzard starte weer een vliegronde en ik hoorde het weer heel duidelijk! Als Luna overvloog dan hoorde ik het niet.
Maar wat blijkt?? Blizzard vliegt een versnelling harder dan Luna, en de combinatie van snelheid  en wind door haar vleugeltjes veroorzaakt het piepende geluid. Net zoals je heel snel met een papiertje wappert dan hoor je ook gesuis/gepiep.
Ik maar denken dat Blizzard misschien ziek zou zijn/worden :unsure:.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Ingrid


Kan me goed voorstellen hoe bezorgd je was toen je dit hoorde
Dat overbezorgd zijn dat ken ik hier ook ik zou ook zo reageren ;)

Gelukkig is Blizzard niet ziek en is het het geluid een combinatie door de verplaatsing van de lucht en de snelheid :D

vele groetjes

Sonja

Hoi Ingrid,

Hier nog zo'n overbezorgde tante.... :P
Maar ik denk dat je beter af en toe (onterecht) bezorgd kunt zijn, dan 1 keer te laat. Het blijven toch maar kleine vogeltjes, dus mochten ze iets mankeren, kun je er niet snel genoeg bij zijn!  
Gelukkig was er niets aan de hand met Blizzard!  ;)

Groetjes, Sonja.

Elfje

Hoi Ingrid,

Ik hoor dat piepende geluid ook wel eens als Pino aan het vliegen is.
Gelukkig niets ernstigs :)

Groetjes Elfje