live beelden vanuit nest slechtvalk

Gestart door *Z*, mei 01, 2007, 23:40:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Z*

Nou ik vond dit zo geweldig om te volgen, misschien dat jullie het ook interessant vinden het gaat natuurlijk niet over parkieten maar super leuk om te volgen..

http://scripts.planet.nl/slechtvalken/popup.html

http://www.planet.nl/planet/show/id=2219209/sc=cf508f

Het is best sneu want een indringster heeft de moeder slechtvalk weggejaagd, ze is nog steeds niet terug al het werk ligt nu bij de vader, 1 van de slechtvalk jonkies heeft het niet gered  :(

Groetjes zeynep

Josephine

Wat leuk om te zien, alleen ik zag geen vogels... alleen een leeg nest...

Cropje

Ik heb de verhalen eronder ook gelezen. Vier kuikentjes, moeder weggejaagd door een ander vrouwtje, kuikentje overleden van de honger (pa kon vier kuikens niet goed aan alleen), nog een kuikentje overleden (hoe groter ze worden, hoe meer ze eten, en pa was nog steeds alleen).
Twee kuikentjes over dus en het laatste bericht was dat het "andere vrouwtje" echt mee moest gaan helpen voeren, vrijdag worden ze geringd, maar alleen als ze sterk genoeg zijn...
Alleen op de plek waar op alle "oude beelden" de kuikens zaten, zit nu niets... ben benieuwd of daar nog een verklaring voor komt...

*Z*

Heb vanochtend vader jonkies zien voeren echt super mooi om te zien ze zitten nu verstopt aan de rechtekant van het nest!

Cropje

#4
Hij is NU aan het voeren!

(let op: hij voert ze een andere vogel, die hij ter plekke "klaarmaakt", voor degenen die niet tegen de beelden kunnen: niet kijken)

DarkWolf

Nah, ik zie niks buiten een mooi zwart venster ???
Daarnet ging het nogthans wel, toen zag ik een slechtvalk zitten!

Cropje

Klopt dat het beeld eerst zwart begint. Je moet soms een paar minuutjes wachten, dan wordt het beeld goed. Als het erg lang duurt kun je op F5 drukken.
Hij is nu weer aan het voeren...
Wat een geluid maken die kleintjes zeg!

Tjilp

ahh ik heb net gezien dat ze gevoerd worden...
nu is pa weg...en zie een prachtige kadaver liggen..helaas van en vogel :-\
maar het is wel mooi volgen..die valkjes.....zo dicht bij....en toch ver weg....zucht...internet een mooi medium

*Z*

Inderdaad je moet even wachten voordat je beeld krijgt.
Maar het is echt een super mooi beeld je kunt alles zo goed zien,, de kleintjes zijn net weer gevoerd ja,
Mijn parkietje kwettert lekker mee met de kleintjes echt een grapig gezicht hihih..
Het is wel naar om te zien dat het opgroeien van de kleintjes het leven van andere vogels kosten maarja zo is het natuur eenmaal...

Tjilp

Citaat van: *Z* op mei 02, 2007, 21:14:02
Het is wel naar om te zien dat het opgroeien van de kleintjes het leven van andere vogels kosten maarja zo is het natuur eenmaal...

ja "grappig" he....
"wij" vogel lief hebbers kijken naar het voeren en het op groeien van de valkjes..
en dat ook vogels hun maaltijd is...
ja tis de natuur....ik eet ook kip (terwijl kippen ook 1 van mijn favo dieren zijn)..
raar hoor..natuur :P

*Z*

pappie is weer aan het voeren voor de liefhebbers

DarkWolf

Ja, nu zie ik het.
Maar zo vies is het toch niet? en geloof me, ik ben nogal gevoelig op vlak van dissecties enzo.
Nah, dat vlees vind ik niet zo erg maar bij die darmen draaide mijn maag toch even :P

*Z*

Nu is het beeld ook donkerder omdat het laat is natuurlijk maar anders zie je echt van alles :P pootjes enzo dat rond slingerd  :'(

Cropje

Citaat van: Cropje op mei 02, 2007, 19:39:06
(let op: hij voert ze een andere vogel, die hij ter plekke "klaarmaakt", voor degenen die niet tegen de beelden kunnen: niet kijken)
Citaat van: DarkWolf op mei 02, 2007, 21:22:36
Maar zo vies is het toch niet? en geloof me, ik ben nogal gevoelig op vlak van dissecties enzo.
Nah, dat vlees vind ik niet zo erg maar bij die darmen draaide mijn maag toch even :P

Ik ben zelf ook nogal gevoelig op dat vlak, maar ik denk altijd maar: er zijn altijd mensen die het erger hebben dan ik. Ik kan maar beter van tevoren waarschuwen. Het is ook zo lullig als iemand er echt niet tegen kan en we hebben niets gezegd van tevoren...

Cropje

Het is nu bij 11 uur 's avonds, het is donker, en de jonkies zitten nog steeds alleen!
Ik zie dat bij de halsbandparkieten (die andere live webcam) de ouders altijd bij de kinderen slapen (die drie zijn trouwens al groot joh!)
Is dat bij deze vogels soms anders? Kunnen die beestjes zich 's nachts wel goed warm houden zelf? Ze kruipen wel heel dicht tegen elkaar aan...

*Z*

Dat vroeg ik me laatst dus ook af, hij is snachts nooit in het nest.. en wat ik vandaag zag gebeuren  :o vader nam eten mee voor de kleintjes en komt de vrouw aan (indringer) en pakt het voer af en vliegt weer weg, als de kleintjes maar niet verhongeren

Moppers

Vandaag voor het eerst gekeken. De kleintjes zaten eerst muisstil in een hoekje. Ik zit in een ander venster en hoor ineens wat gepiep door mijn boxen. Gelijk overgeschakeld naar de webcam. Langzaam kwam er beweging in het witte hoopje pluis. Opeens sprongen ze allebei op en begonnen ze flink te schreeuwen! En ja hoor, 10 seconde later kwam daar een volwassen vogel met een beesje (muis? vogel?) in de snavel het hok binnen. Hij ging netjes met zijn rug naar de camera zitten, dus de details van het eten heb ik niet gezien.
Terwijl de ene vogel nog aan het voeren was, komt de tweede binnen vliegen, ook met beesje in de snavel, en voert die aan een van de twee pluisjes. De 'pleegmoeder' helpt dus inderdaad mee met voeren!


Bijzonder hoor, dat je zoiets van toch een beetje dichtbij kan meemaken.

Edit: en gelijk ben ik er ook getuigen van hoe ze poepen: spuit!

petra

Ik kijk ook geregeld naar de live beelden....echt gaaf om te zien!!
Maar ik heb ze wel al een paar keer zien eten, zonder dat het werd afgepakt, dus volgens mij komt het wel goed !!
En wat de kou betreft....volgens mij las ik ergens op die site dat als ze hun dubbele dons laag hebben, dat ze dan niet meer warm gehouden hoeven te worden??!!
Groetjes Petra

*Z*

Ja hoor pappa kwam net weer langs, pleegmoeder nam eten weer mee en vloog weg, pappa vliegt weg komt meteen met nieuwe voer !!
Gaat zeker goed komen

*Z*

De kleintjes worden weer gevoerd voor de liefhebbers