3 parkieten, 1 erbij? En welke vogels kunnen bij parkieten?

Gestart door Tj, mei 01, 2007, 15:38:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tj

Hallo,
Sinds een week hebben we een voliére met 3 parkieten.
2 mannetjes en 1 vrouwtje.We hebben de voliére met parkieten van
vrienden gekocht.
Is het een goed ideen om er nog een vrouwtje bij te kopen?
En welke vogels kunje nog meer houden bij parkieten?
Kheb zelf nog 4 zebravinkjes binnen in een kooi zouden die erbij kunnnen?
Ik hoop dat iemand me helpt.
Alvast bedankt.

Groetjes Tj

Mars

Hallo TJ,

Welkom op de site. Een even aantal parkietjes is altijd fijn, zeker als het er niet heel veel zijn. Daarbij moet je altijd zorgen dat de man-vrouw verdeling dan gelijk is, of dat er meer mannen zijn. Dat is bij jou dus geen probleem.

Als de voliere groot genoeg is, dan kun je er zebravinkjes bij inzetten. Grasparkietjes en zebravinkjes gaan goed samen. Ik neem aan dat het om een buitenvoliere gaat? Dan zou je bijvoorbeeld ook een koppel valkparkieten erbij ogen zetten. Dat gaat heel goed, als iedereen de ruimte heeft. Valkjes worden alleen een beetje vinniger als ze broeden. Dus dan moet iedereen wel de ruimte hebben.

Heel veel plezier met de vogeltjes.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Tj,

Welkom op het forum! :)

Hierbij nog een link waarop je kunt zien welke vogels er wel, of juist beter niet samen met grasparkietjes gehouden kunnen worden:

http://www.grasparkiet.com/vreemd/vreemdmenu.asp

Groetjes, Sonja.

Danielle

Citaat van: Mars op mei 01, 2007, 15:50:34
Valkjes worden alleen een beetje vinniger als ze broeden. Dus dan moet iedereen wel de ruimte hebben.

De grasparkieten worden juist vinniger naar de valkjes toe tijdens het broedseizoen  ;).

Mars

#4
CiteerDe grasparkieten worden juist vinniger naar de valkjes toe tijdens het broedseizoen
Ook. Maar de (anders zo lieve) valkjes worden ook vinnig en die zijn groter  :P

Al met al geen goede combi in een kleine voliere als ze mogen broeden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie


Ook. Maar de (anders zo lieve) valkjes worden ook vinnig en die zijn groter  :P


[/quote]

dat de valkjes groter zijn wil niet zeggen dat ze ook sterker zijn.
Sponkie(onze parkiet) is eens een keer uitlogeren geweest bij een valkparkiet maar was hem wel de baas.
Dus als hij wel kleiner is maar niet sterker.

groetjes hilde