Bloedluis

Gestart door Charlie M, juli 14, 2005, 16:51:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Charlie M

:blush: Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier...
Drie weken geleden heb ik mijn "budgie" bij een kweker opgehaald hij was net uit het blok kreeg ik te horen... Hoe oud is hij dan ongeveer? :huh:

Ik moet zeggen dat hij al aardig tam is geworden, iedere ochtend mag hij een uurtje los vliegen aangezien ik pas om 18.15 uur pas weer thuis ben en dan is het dolle pret tot 21.00 uur want dan moet hij gaan slapen. Hij moet per slot van rekening al weer om 18.30 uur al weer uit de veren... :blink:
Hij komt als ik hem roep en/of mijn hand uitsteek, hij gaat netjes naar zijn kooi als ik hem dat zeg (meestal dan), wil graag gekroeld worden, geeft soms kusjes terug en wil alles eten wat ik eet... Maar dat mag natuurlijk niet...

Mijn zusje heeft ook een parkiet nu ong. 1 1/2 jaar oud en sinds 3 weken heeft hij bloedluis... wat is dat precies. Ze behandelt hem op dit moment met een soort spray, op aanraden van de dierenarts. Wat hij absoluut niet leuk vind, en waar hij ook erg suf van wordt... ik hoop dat hij wat opknapt.. Maar is het besmettelijk?

Groetjes, Charlie M

Caradow

JA!

Bloedluis zijn kleine rode luisjes. Ze veroorzaken een hoop jeuk en ongemak voor het parkietje. Buiten de spray die de DA heeft voorgeschreven moet je zusje ook zorgen dat ze de kooi goed schoon houd en ontsmet, want de luisjes blijven anders terugkomen.

Wonen jullie in hetzelfde huis? Dan is het raadzaam om je eigen parkietje (sowieso altijd goed) te checken. Je kan voor de nacht een wit laken over de kooi hangen en de volgende ochtend nakijken of er zwarte/rode puntjes op het laken zitten. Bloedluis is met het blote oog maar moeilijk op  te merken.

Als jullie inderdaad in het zelfde huis wonen, zou het misschien kunnen dat het via jou parkietje binnen is gekomen? Aangezien je de jouwe sinds 3 weken hebt en het parkietje van je zusje sinds 3 weken bloedluis heeft...

Jou parkietje zal ongeveer nu een week of 8/9 zijn. Parkietjes komen ongeveer tussen de 4 en 6 weken oud uit het blok.

Charlie M

#2
Hai,

Wij wonen allebei op onszelf, ze maakt de kooi inderdaad ook errug goed schoon en mijn vogeltje heb ik sinds zij me verteld heeft dat Tammy ziek is goed gecontroleerd met een doek over de kooi... Tot nu toe nog niets...
Hij is alleen nu wel in de rui... ik wist niet dat dat al zo vroeg kon. En hij staat niet in de tocht of zo... ik zal zo wel eens even kijken bij het onderwerp rui, misschien dat ik hem wat extra vitamientjes kan geven...

Bedankt voor de tips voor zover...

Jorijn

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com