badje

Gestart door lientjuuh, april 30, 2007, 10:01:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

lientjuuh

hoi :)

ik zou graag een badje hangen in het kooitje van mijn parkietjes, maar ik stel me daar nog een aantal vragen bij:

-op welke plaats moet ik het hangen zodat er niet te veel poepjes in terechtkomen
-Wanneer moet je het lauwe water van het badje verversen?
-kunnen de parkietjes daarin verdrinken?
-vinden wel alle parkietjes dat leuk?

groetjes Lien

Sara

Meestal heb je aan je parkieten kooi 2 deurtjes. Eén deurtje vanvoor en één opzij, en die opzij dient meestal om het badje aan op te hangen.
Je kan het water best elke dag verversen, om te voorkomen dat bacteriën er zich in verspreiden.
Er zijn veel parkietjes die uit het badwater drinken en dus moet het water echt schoon zijn.
Meestal kan je de badjes die je in de dierenwinkel koopt niet echt diep vullen, maar hou het altijd bij een klein laagje water.Dan kunnen ze zeker niet verdrinken en kunnen ze toch veel spetterplezier hebben.
Sommige parkietjes gaan niet graag in bad, veel parkietjes gaan liever onder de kraan of worden liever nat gesproeid met de plantenspuit. Maar er zijn ook veel parkietjes die enorm veel plezier aan een badje beleven hoor, het is het proberen zeker waard. :)
Als je de zoekfunctie gebruikt, vind je ook heel wat informatie over parkietenbadjes. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Meestal hang je een badje in de deuropening.
Je moet het badwater dagelijks verschonen, daar naast kun je het beter 's avonds weghalen. Als parkietjes 's avonds nat worden, kunnen ze niet goed meer opdrogen voor de nacht en worden ze snel ziek. Dus ik zou het badje om een uur of zes verwijderen.

Als je niet te veel water in het badje doet (een kleine cm, doe ik altijd), dan is de kans op verdrinking klein. Ik zou het badje ook weghalen als je er zelf niet bent, maar ik weet dat er mensen zijn die het gewoon laten hangen.

Nee, heel veel parkietjes vinden badderen niet leuk. Bovendien vinden sommige parkietjes zo'n standaard badje wel wat eng. Ik zelf (of eigenlijk 2 van mijn 4 parkietjes) gebruik liever een schaaltje op de kooi, maar dan moet je parkietje wel tam zijn.

Wat parkietjes ook wel lekker vinden is even douchen onder de kraan. Dan doe je de kraan in een heel klein straaltje open en leg je je arm met parkietje erop over de wasbak: als ze eenmaal over de angst heen zijn gaan de meeste parkietjes dan wel een slokje water nemen en zich een beetje wassen.

Met badderen en douchen is het belangrijk: dwing je parkietjes nooit! Een groot deel van de parkietjes houdt niet zo van badderen, dat is jammer, maar niet anders.

Veel plezier met badderen! Groeten Marcia


Haha.. en toen waren we weer eens tegelijk! nou twee keer antwoord op je vraag, leuk toch?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Als je zo'n badje in een deuropening hangt en je zorgt ervoor dat er geen zitstok of speelgoed boven het water wordt geplaatst, tegen de poepjes.
Wij hebben een parkiet die vind het geweldig om met zijn hoofd onder te dompelen en daarna door het water te lopen met z'n hoofd naar beneden, het is net of Moos aan het zwemmen is  :) Bij ons zit er daarom ongeveer een 2 cm water in. Ook voor de kleinste parkiet gaat dit prima!
Zorg er wel voor, dat wanneer ze in het water zijn geweest, dat het water weer moet worden ververst.