Bijt Aan Alles

Gestart door Robin, juli 14, 2005, 14:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin

hey

mijn grasparkietje bijt in alles het is nog een jong vogeltje ik heb hem 2 weken
hij bijt in tralies,in mijn t-shirt in,mijn haar doet ie ook iets maar ik zie niet wat hij doet
en bijt in mijn vingers ik doe alles wat jullie zeggen maar werkt niet helemaal
hij bijt wel zachter als vroeger maar toch nog redelijk hard

grtz

Sonja

Hoi Robin,

Je zult toch wat meer geduld aan de dag moeten leggen, je hebt je parkietje pas 2 weken.......
Hij bijt zachter als eerst, schrijf je, dus dat is toch een goed teken.
Gewoon door blijven gaan met oefenen, negeer hem als  hij bijt, en beloon hem goed, als hij niet bijt.
Het werkt echt, maar je moet het wel goed blijven volhouden, omdat het een poosje kan duren.

Succes! ;)

Groetjes, Sonja.

Robin

hey

bedankt ik zal zeker volhouden hij heeft een uurtje vandaag op mjn schouder geslapen ik ben al van 8 op hij was echt actief :D

vele groetjes

Anita & Marisa

Hallo Robin,

Je parkietje is nog erg jong -> een baby! Een baby bijt ook overal in, dit is bij parkieten ook zo. Op deze manier ontdekken ze de dingen om hun heen.
In je vinger bijten moet natuurlijk niet! Probeer dit te negeren. Kijk weg als hij in je vinger bijt, gaat hij/zij door dan zeg je "nee" en kijk je boos! En als ze dan nog doorgaat zet je hem/ haar weg en negeert haar gedurende 15-30 minuten. Ga nooit schreeuwen. Hij/zij moet nog leren wat wel en niet kan. Maar het is inderdaad belangrijk dat hij/zij leert niet in je vingers te bijten, anders wordt dit steeds erger en harder!

En verder is het belangrijk om veel geduld te hebben  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Robin

hey

bedankt ik zal het zeker toepassen

grtz