Spetter weg :(:(:(

Gestart door Cropje, april 28, 2007, 23:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Hoi allemaal.

Dit weekend is mijn neef Bas bij mij te logeren. Hij is geestelijk gehandicapt, dus we zouden lekker Nederlandstalige films gaan kijken enzo en morgen lekker naar buiten. Gewoon een lekker vrij weekend.

Bas heeft ook een parkietje, en ik heb Spetter van hem gehad, dus hij vond het hartstikke leuk om haar weer eens te zien. Toen we thuiskwamen begon ik meteen aan mijn "thuiskom-routine": even naar de wc, Spetter vanuit het reiskooitje in haar (mega)grote kooi, raam even open om door te luchten... Alleen Bas was er dus, en die vond het wel leuk als Spetter even uit zijn kooi mocht, dat doet hij met zijn parkiet ook altijd. Nou prima, Spetter vliegt hier ook het grootste deel van de tijd vrij rond, dus waarom zou ik het vandaag niet eens meteen doen? Dus Spetter zat lekker bovenop zijn kooi te dutten en Bas en ik gingen lekker een filmpje kijken. Op een gegeven moment vonden we het wel erg warm. Ik bedacht me, natuurlijk, het raam is nog niet open geweest, en ik zette het raam op een kiertje om even door te luchten. Heel stom van me natuurlijk, maar normaal heb ik Spetter natuurlijk altijd IN de kooi als ik net thuis ben, en omdat Spetter zat te dutten, hoorde ik haar niet en dacht ik er niet aan dat ze eruit was. Stom stom stom! Maar goed, niets aan de hand, Spetter zat nog steeds lekker op haar kooi te dutten. Op een gegeven moment, we zaten lekker film te kijken, begon Spetter een beetje te "twieten". Ik dacht, die wil lekker eten en kan de ingang van haar kooi even niet vinden (ze was dit weekend mee geweest naar m'n ouders en heeft daar een andere kooi). Na een weekendje bij m'n ouders had ze daar wel vaker moeite mee. Dus ik dacht, ik zet haar op mijn vinger en zet haar in de kooi, doe ik altijd zo. Dus ik zet een stap in haar richting, houd m'n vinger voor haar buikje, en plots geeft ze een "boze krijs" jullie kennen dat geluid wel, en ze vliegt zo op! Heel vreemd, normaal komt ze lekker op mijn vinger zitten. En als ze al opvliegt, dan vliegt ze altijd naar m'n kast (lekker hoog), maar vandaag vloog ze rechtstreeks naar het raam aan de andere kant van m'n kamer, en nog erger: ze vloog ERUIT!!!  :o :( :( :(
Ik woon op 2 hoog en buiten mijn raam ligt eerst een sloot, en dan een waterkant met heel veel bomen. In blinde paniek ben ik naar buiten gegaan (Bas achter me aan) om te kijken of ik haar ergens zag. Van schrik heb ik niet uit het raam gekeken waar ze heen vloog, ik ben meteen naar buiten gegaan. Omdat ik om de sloot achter m'n huis heen moest, duurde dat even. Eenmaal aan de overkant alle bomen afgezocht, waterkant, struiken, maar geen Spetter, heb nog tien minuten staan luisteren of ik haar ergens hoorde. Maar niets te horen en ik had geen idee waar ik verder nog kon zoeken, ik kan moeilijk alle bomen in Leiden afzoeken...

Heb berichtjes geplaatst op vermist/gevonden sites en ga morgen briefjes ophangen in de flat, misschien is ze ergens naar binnen gevlogen. Dat kale buikje is natuurlijk wel heel typerend, in dit geval een voordeel. Eigenlijk vrees ik het ergste, dat ik haar nooit meer terugvind... Ik ben er helemaal kapot van, het tweede parkietje in korte tijd dat ik "verlies". En nog wel door mijn eigen stomme schuld! Ik moet me nu groothouden vanwege mijn neef die hier natuurlijk is. Ik wil het voor hem toch een beetje een leuk weekend maken... Maar ik voel me echt kl*te en ik wilde het toch graag even kwijt, dus vandaar mijn berichtje... :(:(:(

Mocht een van jullie in Leiden wonen en ergens een mooi blauw vrouwtje met een kaal buikje tegenkomen...

lief-hebber

Ooooooh Cropje, wat heb je nou gedaan?
Ik kan wel zeggen wat stom van je, maar daar heb je helemaal niks aan.
Wat ik wel even kwijt wil is dat ik het heel sneu vind.
Als ik jou was zal ik morgen ochtend heel vroeg opstaan, en een wandeling gaan maken.
Het liefst als het net licht word, want dik kans dat ze dan gaat zitten roepen.
Ik weet natuurlijk niet hoe laat het gebeurt is, maar grote kans dat ze erg geschrokken is van de vrijheid en zich al die tijd rustig gehouden heeft.
En als het morgen licht word dan gaat ze als het goed is roepen.

In elk geval heel veel sterkte, en probeer toch wat te slapen.
Groetjes lief-hebber.

roha

Hey Cropje,

Jee, wat erg zeg voor je. :(
Ik zou ook morgenvroeg bij het licht worden er ook op uit trekken, maar we weten allemaal dat het heel moeilijk is om een parkietje weer terug te vinden, maar je weet maar nooit. Neem ook wat voer mee, of wat lekkers. Gelukkig is het niet heel erg koud buiten.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte en hoop dat je nog een beeetje kan slapen vannacht en je neefje.

Hanneke

Chicowen

Hej Cropje,

Wat een pech heb jij toch weer... Twee keer in korte tijd zo'n tragisch iets.
Heel veel sterkte en ik hoop dat Spetter een van de weinige parkietjes is die wel weer terug bij het baasje komt.

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

*Z*

Ahhhhh Hopelijk komt spetter weer bij je terecht zeker overal advertenties plaatsen en buurt informeren  :(
Sterkte!

lief-hebber

Hoi Cropje.   :)

Heeft je zoek actie nog wat opgeleverd? 
Ik acht de kans klein, maar ik hoop het natuurlijk wel. 
Wat je ook nog kan doen vandaag is wat voer buiten zetten.   :-\
Mischien is ze in de buurt en ziet ze het staan.
Nou ik hoor het wel, succes.   ::)

Groetjes lief-hebber.  ;D

Trippy

Achh nee toch , Cropje  :(

Zo kan je door de stomste fouten je parkietje verliesen.
Ik weet hoe het voelt...  :'(

Ik hoop dat jij spetter wel terug vindt,en dat jou zoekactie een beter succes oplevert dan ik met mijn lieve Trippy.

Héel veel sterkte !

Groetjes,Ursula  :'(

Cropje

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vandaag heel onrustig geslapen, raam open, de hele tijd geluisterd of ik Spetter misschien hoorde, maar het waren steeds meeuwen. Ik had trosgierst in het raam liggen de hele avond, kooi bij het raam, maar ja ik woon in een flat, dus het is voor haar natuurlijk heel moeilijk om te bedenken welk raam ze moet hebben, als ze al terugkomt... Daarbij zit er een sloot achter de flat, dus ze moet over de sloot meteen naar binnen vliegen. Ik hoop maar dat ze dat durft.
Vanmorgen rondgezocht, geroepen, goed geluisterd en gekeken, maar helaas niets gevonden...
Mijn neef is ook een beetje van de rel, die zit ook steeds maar uit het raam te kijken.
Ik heb de hoop nog niet helemaal opgegeven, maar ik vrees het ergste. Ik voel me ook zo schuldig, hoe kan ik nou zo stom zijn om dat raam open te zetten. Ik ben altijd zo gewend dat ze in de kooi zit als ik net thuis ben... Zo stom, ik deed het even een keerjte anders dan normaal, en het was meteen gebeurd... En dan nog, ze zat rustig te dutten toen ik het raam open zette, was ik maar niet naar haar toe gegaan om haar aan haar eten te helpen... Ik heb vannacht ook honderd keer gedroomd dat ik een tijdmachine had uitgevonden en de tijd kon terugdraaien enzo... maar helaas... :(

Kiwi en Weepeetje

jee wel erg zeg, ik wens je heel veel succes in ieder geval, en misschien heeft iemand haar wel onderdak kunnen verlenen. ik hoop echt voor je dat ze weer terug komt!! dit lijkt me een van de ergste dingen die een parkieten liefhebber kan overkomen!!
Sterkte!!

groetjes,
Sabrina

Parkieten-Freak

Heel erg naar Cropje, wat ontzettend verdrietig nou toch weer.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, je probeert het zo goed mogelijk te doen allemaal maar dan nog......
Ik zou gewoon in de buurt gaan wandelen,trosgierst en kooi meenemen. Je weet nooit.
We hebben op het forum 1 x meegemaakt dat een parkietje teruggevonden is.
Bel ook de dierenambulance, misschien krijgen zij een melding door. ;)


DarkWolf

He cropje,

Ik vind het echt supererg voor je dat het gebeurd is.
Maar ik vind niet dat je de schuld op jou mag nemen, de dag was gewoon anders doordat je neef er was en dan doe je sommige dingen totaal anders zonder er echt bij stil te staan!
Ik hoop echt dat je Spetter terug vind, kzou het echt supererg voor je vinden om je 2e parkietje op zo korte tijd te verliezen :(

au

Hoi Cropje,

Ik vind het echt heel naar voor je dat dit is gebeurd. Ik hoop echt dat je haar nog terug vind!! Succes met zoeken!! Ik woon jammer genoeg niet in de buurt, anders zou ik ook mijn ogen en oren openhouden voor Spetter.

Sterkte!

Groetjes,
Au


Scotty - Keecko

Jeetje Cropje.. :(

Wat erg zeg dat dit is gebeurd!
Ik hoop echt dat je Spetter nog terugvindt of dat iemand Spetter heeft opgevangen..

1 keertje doe je het prongelijk even anders.. en dan dit :(

Heel veel succes met zoeken..
Ik hoop op een wonder voor jullie..

Annika

Kippevel, wat een naar ongelukje dit  :( Ik hoop ontzettend dat je Spetter nog terug vindt. Het voordeel is nu wel dat het niet koud is, maar hitte is natuurlijk ook niet alles.
Het tamme grasje van mijn schoonzusje is ooit in november weggevlogen tijdens het opendoen van de deur, parkietje op het hoofd. Ze hebben overal geflyerd en uiteindelijk was er iemand die wist dat iemand anders kort daarvoor een parkietje had gevonden. Hij/zij heeft bij diegene de flyer in de bus gedaan en zo is Puck weer terug bij mijn schoonzusje en broer  :) Het kan dus echt, probeer de moed niet op te geven!
Sterkte he!

Groetjes Annika

Caradow

Jee Cropje wat rot...

Ik hoop dat je ondanks alles Spetter toch nog terug zult vinden. Een troost is de temperatuur buiten, deze is niet te laag...

Sterkte meis!

Renate

Josephine

Tjonge Cropje,
Wat vervelend zeg!!!  Ik hoop echt voor je dat je haar toch nog terugvind en ik zal voor je duimen.

Groetjes Josephine

marretje

Hoi Cropje,

Ik vind dit echt rot voor je en ik kan begrijpen hoe je je voelt. Ik hoop voor je dat Spetter weer teruggevonden word. Geef de moed nog niet op.

ashley

agh ik vind dit echt heel zielig voor je.
ja bij mij is het ook wel eens voor gekomen dat ik vergat dat mijn parkietje los zat en klopte dus even wat uit het raam maar bij mij is dat altijd goed gegaan.
ik hoop dat je spetter terug krijgt!!!

heel veel sterkte

groetjes ashley

petra

Jeetje...wat erg zeg.....Ik duim echt voor je dat je Spetter terug vindt!!!
Sterkte,
Groetjes Petra, Koen en Lady

Mars

Ow jeetje. Ik ben even weggeweest en dit is het eerste berichtje dat ik lees.
Ik heb echt medelijden met je, wat vreselijk.

Heel veel sterkte, laten we hopen dat het geluk een keertje met je is en je spettertje komende week boven water komt.

Liefs Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..