Nieuw vriendje voor Roosje?

Gestart door Fenne, april 28, 2007, 18:11:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fenne

hallo,
bij ons is al een tijdje geleden een parkietje overleden en we hebben later een spiegeltje gekocht om te kijken hoe ze daarop reageerde...
ze reageerde lief ; ze floot er zachtjes tegen , zat er de hele tijd voor en ze tikt het spiegeltje zachtjes aan!
We denken dat het wel goed is om een nieuwe te nemen...
maar is dat wel een goed idee.
ze is alleen best gelukkig...
Ze is een vrouwtje en we hadden eerst 2 vrouwtjes.
Ze hadden vaak ruzie.
dus we denken om een mannetje te nemen alleen hoe kan je dat zien?
ik ben al naar de dierenwinkel geweest en ze hadden 2 hele leuke.
alleen ik weet niet of het mannetjes of vrouwtjes zijn of een mannetje en een vrouwtje!
???
weten jullie het?
ze zijn nog klein.
alvast bedankt!
;D  ;D  ;D

Sonja

Hoi Fenne,

Ik denk dat je Roosje een groot plezier zal doen door haar een nieuw vriendje of vriendinnetje te geven.
Twee vrouwtjes kunnen meestal ook heel goed samenleven, een beetje gekibbel hoort er wel bij. Dat kan ook gebeuren met een mannetje en een vrouwtje op zijn tijd. ;)

Maar de keuze is natuurlijk aan jou, het kan allebei.
Als je later (misschien) nog meer parkietjes wilt, moet je er wel altijd voor zorgen dat je nooit meer popjes hebt dan mannetjes, want dat gaat niet goed.
Maar dat is nu niet aan de orde.

Als je een nieuw parkietje uit gaat zoeken voor Roosje, let er dan altijd heel goed op of het diertje al helemaal goed zelfstandig kan eten.

Een jong mannetje heeft een roze/vleeskleurige neusdop, die later verkleurt naar blauw.
Een jong vrouwtje heeft een lichtblauwe neusdop, met wat wit om de neusgaatjes, wat later verkleurt naar bruin.
Maar het blijft altijd een beetje een gokje hoor. ;)

Veel succes met het uitzoeken van een nieuw parkietenvriendje! :)

Groetjes, Sonja.

Annika

#2
op het forum kun je een topic vinden over man/vrouw, met duidelijke neusdoppen waaraan je het kunt zien.

Zekerheid pop : lila neusdop
zekerheid man : donkerpaarse neusdop

Maar ja, het is altijd lastig om het te bepalen, sommigen hebben een roze neusdop, anderen lichtblauw (met wit om de neusgaatjes is het een popje) etc,

Zelf zeg ik altijd dat je alleen bij donkerpaars echt met zekerheid kunt zeggen dat het een man is, tenminste dat is wat ik hier uit de nestjes geleerd heb.
Bij andere kleuren weet ik het nooit 100% zeker.

Groetjes Annika

Citaat van: Sonja op april 28, 2007, 18:19:59
Een jong mannetje heeft een roze/vleeskleurige neusdop, die later verkleurt naar blauw.
Een jong vrouwtje heeft een lichtblauwe neusdop, met wat wit om de neusgaatjes, wat later verkleurt naar bruin.

er zijn vele varianten mogelijk, dat maakt het zo lastig.
Als je perse een mannetje wilt zou ik persoonlijk niet gaan voor een parkietje met roze neusdop maar echt donkerpaars ...  ::) zoals bijgevoegde foto

[verwijderd door de beheerder]

au

Hoi Fenne,

Ik denk ook dat Roosje het wel gezellig zou vinden met een soortgenootje. Quib heeft sinds een paar dagen ook een vriendje en hij vind het super. En natuurlijk is het altijd maar de gok of het klikt tussen twee parkietje (net zoals tussen 2 mensen, honden, katten, wat dan ook ::)), hier is het gelukkig goed gegaan, al vanaf de eerste dag ;D.

Succes!

Groetjes,
Au, Quib en Bungel