Nieuw vrouwtje erbij

Gestart door bpost, april 27, 2007, 21:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bpost

Ik heb een tijdje terug al eens een bericht erop gezet. Ik had een mannetje en een vrouwtje (beide jong aangeschaft).
Het vrouwtje is na twee weken doodgegaan. Reden is bekend. Ik heb na een week gelijk een nieuw vrouwtje erbij gekocht (ik heb zelf trouwens het idee dat zij wat ouder is). Volgens de vogelkweker zou ik het een week aan moeten kijken om te zien of het klikt ja of nee. Nu zijn we twee weken verder en hij valt haar best wel lastig, naar haar pikken, aan haar staart trekken, steeds achter na zitten in de kooi. Moet ik dit nu afwachten of klikt het nu gewoon niet. Het is in elk geval beslist anders vergeleken met het vorige vrouwtje, die deden alles samen en zaten gezellig bij elkaar en op het kopje te krabbelen enzo.
Graag jullie advies of ik het nog aan moet kijken of beter een ander (jong) vrouwtje erbij zetten.

Josephine

Zolang het niet echt vechten wordt, kan je het volgends mij nog wel even aankijken. Op dit moment is het meer een beetje ''pesten'' volgends mij. Maar wacht ook nog even andere reacties af...

Groetjes Josephine

Mars

Je mannetje is je vrouwtje aan het uitproberen en als ik het zo hoor lukt dat aardig. Grappig: meestal zijn de vrouwen de baas (bij parkietjes).

Zoals Josephine al schrijft: zolang er geen erge gevechten zijn is het niet erg. Ik denk dat het erg moeilijk te zien is of het na twee weken klikt: je popje zal nog niet gewend zijn en gedraagd zich dus anders dan dat ze normaal zou doen. Bij mij zaten Quint en Jimmy na een paar dagen constant te zoenen en knuffelen, nu gebeurt dat niet meer.

Je zou je popje terug kunnen brengen als je dat zelf wil/kunt. Maar de vraag is, of het dan wel meteen klikt en of jij nog afstand kunt doen van het popje. Het is je eigen beslissing.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

bpost

Ok, er zijn ook momenten dat ze rustig zijn, maar het grootste gedeelte zitten ze elkaar " achterna".
De kweker had aangegeven dat als het niet klikt, ik ze terug kan brengen. Hij heeft zelf een voliere waar ze dan weer in komt. Ik wist alleen niet goed hoe lang ik het af zou moeten wachten. Maar zoals ik het nu hoor kan ik nog even wachten. Ik ben ook niet het type dat een beestje terug gaat brengen, maar als ze zo allebei niet "gelukkig" zijn, is het ook niet goed. Kan het komen omdat het popje al wat ouder is?

Josephine

Nee, leeftijd maakt volgends mij niks uit...