mijn kleintje is dood, wanneer mag ik opnieuw de vogels laten paren?

Gestart door ashley, mei 01, 2007, 11:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ashley

hallo,

ik vind het zo erg mijn baby vogeltje is dood :o :(
hij is 3 dagen oud geworden ik vind het echt zo erg, donderdag is de laatste dag dat er nog een eitje uit kan komen maar ik denk niet dat dit zal gebeuren.
maar ik heb een voilere, en ik wou dus graag baby parkietjes, en da op mijn kamer daar eentje van houden die ik helemaal tam maak, ik zou dit koppeltje dus nog een keer willen laten broeden ik heb gelezen dat dit 2 keer achter elkaar mag en er staat ook wel eens 3 keer maar dat ben ik niet van plan.
natuurlijk wacht ik eerst even af tot donderdag want wie weet komt er toch nog 1 kleintje.
maar als ik het dus nog een keertje doe moet ik dan het broedhok eerst een paar dagen weg doen en dan weer ophangen?? ofz.
en gaan ze dan best snel weer paren?


alvast bedankt voor reactie

groetjes ashley

Sara

Weet je ook hoe het komt dat het kleintje dood is?
Als je een tweede keer een nestje wil zou ik het broedblok gewoon laten hangen, maar een derde keer zou ik niet doen.
Meestal komen er snel weer opnieuw eitjes, maar laat het eitje dat donderdag moet uitkomen minstens nog tot zondag liggen, er zijn ook eitjes die later uitkomen dan normaal.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ashley

oke bedankt.
waarschijnlijk is het vogeltje dood gegaan doordat er 2 eitjes op hem lagen want hij had een soort indeuking op zijn buikje  :'(
groetjes ashley

Sara

Werd het jongkie dan wel goed gevoed door de ouders?
Als dat het geval is, zou ik niet meer opnieuw een nestje nemen(of het misschien volgend broedseizoen nog eens opnieuw proberen), misschien zijn je parkieten dan nog niet toe aan een nestje..

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

ashley

jawel het werd wel goed gevoed ze krop zat altijd vol en als hij uit het kuiltje gerold was, en ik keek dan gaf de moeder hem een duwtje zodat hij weer netjes in het kuiltje lag dus ik vond dat het hartstikke goed ging maarja hij lag klem tussen de eieren :(

groetjes ashley

Annika

helaas kan zoiets altijd gebeuren, maar zeker een eerste keer is het best heftig. Hier was het ook zo bij het 1e nest, het jong nr 4 is maar 5 dagen geworden  :(
Parkietjes kunnen inderdaad 2x achter elkaar broeden, dan moet je het blok gewoon laten hangen. Hier kwamen er alweer eitjes voor de jongen het nest verlieten.
Maar zoals mijn voorgangers zeggen : laat het laatste eitje wat langer liggen, wie weet is het een laatkomertje.

Groetjes Annika

ashley

oke bedankt allebij.
dan wacht ik het gewoon nog even af en dan probeer ik het nog een keertje.
ik hoop dat het dan allemaal goed gaat komen want ik vond dit dus echt niet leuk :'(

groetjes ashley