mijn parkieten paren wel maar er komen geen eieren hoe kan dit?

Gestart door tup en joep, april 25, 2007, 18:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tup en joep

ik had een vraag
ik wil graag een nesje van tupje en snoepie
ze zijn bijden ouder als een jaar
ze paaren wel
ik heb snoepie het mannetje al meedere malen op tupje haar rug gezien tupje daagt snoepie ook uit hier voor
tupje heeft ook wat veertjes in het blok gegelgd van haar zelf ze zitten ook wel in het blok maar er komen nog steeds geen eieren
snoepie voeert tupje ook
het blok hang al vanaf begin maart

zou ik toch nog een nesje van hun kunnen verwachten of niet??
of kan ik er nog wat aan doe zo ze dit wel zouden gaan doen??

FrankvdBee

ik zou ze gewoon heen laten doen  ;)             
             maar het kan ook zijn dat ze allebei misschien tog nog iets te jong ! 





dus laat ze maar even heen doen

succes nog

DarkWolf

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

De grasparkieten bereid je voor door eerst te zorgen dat de daglengte overeenkomt met de natuurlijke daglengte aan het begin van een broedseizoen. Dit is ongeveer een 15 uur. Zorg ook dat je vogels goed, gezond, sterk en uitgerust zijn. Geeft kort voor de broedperiode dagelijks eivoer. Zorg ook dat ze voldoende kalk krijgen.
=> Heb je dit wel allemaal gedaan?

Safrena

Citaat van: tup en joep op april 25, 2007, 18:28:38
i....
of kan ik er nog wat aan doe zo ze dit wel zouden gaan doen??
...

Hey Tup en Joep

Zelf kun je niks doen om ze te laten paren, behalve dan alle tips die je kan lezen op de link die Darkwolf je geeft gegeven.
Soms gaan parkietjes eitjes leggen soms niet, dan slaan ze een jaartje over. Je kan je parkietje echt niet dwingen

Trouwens duurt het ook een tiental dagen na paring voor er een eitje komt, althans als ze kleintjes willen

Vele groetjes

tup en joep

#4
tupje en snoepie krijgen dagelijks 2 schepjes extravital per parkiet
ze krijgen groen voer en extra eivoer en ik heb ook zon kalkschelp en knaagsteen
als ze willen mogen ze ook elke dag los vliegen
ze hebben al een aantal maal gepaard
maar als ik dit jaar geen nestje krijg vindt ik het ook niet erg zou dit ovrengs wel leuk vinden
maar als ze niet willen is het jammer ze moeten ook niet zou het gewoon leuk vinden



Citaat van: FrankvdBee op april 25, 2007, 19:38:36
             
             maar het kan ook zijn dat ze allebei misschien tog nog iets te jong ! 

tupje is 1 jaar en 3maanden snoepie is een volwassen man
ze zijn dus oud genoeg

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena