Quib heeft een stuntelvriendje!!!

Gestart door au, april 25, 2007, 17:14:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

au

Vandaag hebben we een vriendje (waarschijnlijk) voor Quibus gekocht. Hij is groen/geel, jonger dan Quib, maar wel een stuk groter en dikker  ::) Mijn vriendin heeft het Bungeltje genoemd, naar die nieuwe knuffeltje die je kunt sparen bij de supermarkt  ;D. Hij zit in een apart kooitje, maar is al vrij levendig.

Maar nu vraag ik me alleen af of het normaal is dat hij zijn staart continu vergeet. Hij wringt zich in allerlei bochten en hoeken, maar vergeet zijn staart mee te draaien. Hierdoor zit hij soms echt bijna in de knoop. Ook is hij nogal stuntelig en weet hij niet hoe met zijn lijfje om moet gaan lijkt t wel. Och ja, het zal allemaal wel wennen zijn.

Quib vindt het in ieder geval allemaal heel interessant ;D

Groetjes,
Au, Cee, Quibus en Bungeltje!!

Mars

Haha, een lekker onbezonnen en jong parkietje dus. Niets aan de hand hoor! Daar hebben jonge parkietjes wel vaker last van.

Veel plezier met je bEngeltje,

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

au

Haha ja heel erg jong en onbezonnen. Hij zit hier echt heel eng te doen. Hij wil met zijn kopje en lijf natuurlijk door het opstapje van het voederbakje kruipen en hij laat zich aan de tralies hangen aan 1 pootje en draait zich dan om, zodat hij met zijn rug naar de tralies hangt. Ziet er echt heel raar uit. Hij lijkt niet bang ofzo, dus zal hoop ik alleen wat gekkigheid zijn.

Groetjes,
Au

Mars

Heel herkenbaar hoor... maak je geen zorgen. Het gaat vast snel over... Zo niet, dan kan het zijn dat je voor zijn veiligheid beter het opstapje kunt verwijderen. Maar je kunt het eerst even aankijken, tenzij je het gevoel hebt dat hij nu al vast kan komen te zitten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

au

ja zodra ik het niet vertrouw voor de nacht, haal ik het bakje sowieso al weg en dan kijk ik morgen wel weer hoe het gaat.

Hij is nu al weer wat rustiger

Tjilp

Citaat van: au op april 25, 2007, 17:29:15
hij laat zich aan de tralies hangen aan 1 pootje en draait zich dan om, zodat hij met zijn rug naar de tralies hangt. Ziet er echt heel raar uit. Hij lijkt niet bang ofzo, dus zal hoop ik alleen wat gekkigheid zijn.

Groetjes,
Au

dat soort trucjes oppassen hoor...het kan verkeerd gaan..de parkiet van mijn oma deed dat enhad zij pootje gebroken ofzo (ik weet het niet exact meer) maar door dat trucje moest hij naar DA...helaas was dat zijn laatste reis....

mijn ervaring is dit een vorm van aandacht vragen en of opwinding...ik lost het vaak door te negeren gewoo even weg van zijn kootje gaan of tijdelijk een doek op de kooi...

positieve aandacht stimuleren.....zo onthoud je vogeltje hee als ik me aleen voel..dan moet ik dit doen..

Lazarus deed dat vroeger ook..en nu weet ze op een positieve manier aandacht vragen door lief te fluiten...en ja ze schreeuwt soms....maar wij mensen zijn ook wel eens schreeuwerig..of een beetje te enthousiast.

heel veel plezier met het vriendje van Quib

groetjes Elles

au

Alles is gisteravond al opgelost  ;D

Dat achterstevoren aan de tralies hangen vond ik ook een btje gevaarlijk ja, was ook bang dat hij een pootje zou breken...maar gelukkig heeft hij het niet meer gedaan.

Gisteravond ik quib een kijkje gaan nemen bij de kooi van Bungeltje. En wat er gebeurde verbaasde ons. Eerst leek het alsof ze elkaar een beetje aant testen waren (btje hakken met de snaveltjes tegen de tralies), maar ze hingen gewoon tegen elkaar aan en toen begon quib bungeltje te voeren. Echt super lief  :-*

Toen Quib weer wegging draaide Bungeltje echt helemaal door. Hij wilde letterlijk door de tralies kruipen en werd niet meer rustig. Je zag gewoon dat hij naar Quib wilde. Toen hebben we de gok maar genomen en de kooi van Bungeltje open gezet naar die van Quib toe. Bungeltje vloog gelijk naar Quib  ;D

Het lijkt echt zo'n verliefd stelletje. Ze zitten continu bij elkaar, verliezen elkaar niet uit het oog. Ze zitten zelfs samen op een speeltje te slapen.

Ik moet nog even kijken hoe ik het nu ga doen met vliegen en tam maken, want Quib mag wel gewoon los. Met Bungeltje wil ik er nog even mee wachten. Maar ik denk dat dat wel gaat lukken, want Bungeltje is al veel rustiger met Quib erbij.

Nou...had echt nooi gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Ze passen echt bij elkaar! Gelukkig maar...

Groetjes,
Au en natuurlijk van Quib en Bungeltje

Nadine

Wat ontzettend leuk om te lezen !  :D
Heel veel plezier en succes met het tam maken van je bungeltje  :-*

Mars

Fijn! Leuk dat het meteen klikt! geniet er van!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjilp

oh wat fijn dat het zo snel klikt tussen die twee.. :-*
dat snavel hakken deden mijn birdy's ook!...
het is nog geen dikke mik als bij jou thuis met je tortel duifjes!

groetjes Elles

au

Ze zijn echt geweldig samen :-*. Af en toe wil Quib meer van Bungel, dan Bungel van Quib. Dat had ik echt niet verwacht, want Quib zit al één jaar alleen in een kooitje, dus dacht dat hij wel even moest wennen. Ze zijn gewoon bestemd voor mekaar ;D

Bungel is al vrij rustig als ik met de hand in de kooi ga. Mijn vriendin heeft hem zelfs al kunnen aaien en hij heeft bij haar al op de hand gezeten. Het enige nadeel is dat Quib iets minder met zich laat doen en hij heeft me daarstraks een paar keer echt hard gebeten. Ik heb al op t forum gelezen dat het normaal is dat een parkietje even terugvalt in hoeverre hij tam was als er een nieuwe bijkomt. Vind het wel even jammer, want nu wil Quib geen kusjes en kroeltjes meer  :( Maar ja, ik ben al lang blij dat ze nu al dikke vrienden zijn en ik geef niet op!

Groetjes,
Au, Cee, Quib en Bungel

ps ik zal es kijken of ik deze week nog een foto van ons stelletje kan maken :-X

Tjilp

Citaat van: au op april 26, 2007, 22:47:50
Ze zijn echt geweldig samen :-*. Af en toe wil Quib meer van Bungel, dan Bungel van Quib. Dat had ik echt niet verwacht, want Quib zit al één jaar alleen in een kooitje, dus dacht dat hij wel even moest wennen. Ze zijn gewoon bestemd voor mekaar ;D

Bungel is al vrij rustig als ik met de hand in de kooi ga. Mijn vriendin heeft hem zelfs al kunnen aaien en hij heeft bij haar al op de hand gezeten. Het enige nadeel is dat Quib iets minder met zich laat doen en hij heeft me daarstraks een paar keer echt hard gebeten. Ik heb al op t forum gelezen dat het normaal is dat een parkietje even terugvalt in hoeverre hij tam was als er een nieuwe bijkomt. Vind het wel even jammer, want nu wil Quib geen kusjes en kroeltjes meer  :( Maar ja, ik ben al lang blij dat ze nu al dikke vrienden zijn en ik geef niet op!

Groetjes,
Au, Cee, Quib en Bungel
ps ik zal es kijken of ik deze week nog een foto van ons stelletje kan maken :-X

ja ik kan me voor stellen dat je een beetje in de "steek" gelaten voeld..ik zou dat ook krijgen hoor :-\
Ik denk dat een parkietje dat ook zal hebben als "hun" eigenaar een liefde tegen komen :P
..maar geef niet op...Quib weet dat je bij de "groep" hoort....blijf Quib de kans geven om kusjes te geven..of een gesprek voeren....ga hem niet negeren..het is een fase...
Met Lazarus was ik daar bang voor.....maar ze is best trouw...ze snaveld met Oscar...en klets met mij..ze laat me tot nu toe niet in de steek..en misschien dat Lazarus..zo vertrouwd raakt met Oscar..dat ze mij ook even verwaarloost....maar dat is later een zorg...
wil je toch je eikwijt..maak je een topic over verwaarloosde baasje "help mijn parkiet gaat vreemd".....misschien heb ik jou hulp wel hart nodig al het zo ver is



au

Hihihi  :D Ja das wel een idee, zo'n topic!!!

Hee dan heb je geluk dat Lazarus zo trouw is aan jou! En ik zal er voor je zijn, als hij je even in de steek laat!!

Vandaag is Quib al een beetje Bungelmoe. Denk dat Bungel soms te veel aandacht van Quib wil (eerste leek het andersom)en Quib wil soms gewoon even alleen tegen zijn spiegeltje kletsen en stoer doen, zonder dat Bungel zich er mee komt bemoeien. Hij heeft Bungel net ook keihard in een teentje gebeten :o, btje zielig voor Bungel  :(  Quib zou wel denken: "Nou, dat was leuk voor een dagje..., blijft hij nog lang?"

Maar Quib kwam vandaag wel even kroelen. Hij kwam zelf naar me toe en ging voor mijn neus zitten (onder mijn neus, zodat ik hem met kroelen met mijn neus, btje vreemd he :P...) . Alleen kon hij niet te lang bij het deurtje blijven zitten, want dan zou Bungel er vandoor vliegen. Als het deze week goed gaat, dan zal Bungel binnenkort ook zijn eerste vlucht gaan maken ;D.

Tsss Quib heeft een jaar lang niet op de bodem gezeten en nu kan hij het toch niet hebben dat Bungel vanalles op de bodem blijkt te vinden. Gaat hij toch ook es kijken en meepikken. Gaan ze samen aan een houtsnippertje trekken. Gekkies!

Jezus, had alleen niet gedacht dat 2 zoveel rommel zou geven dan 1. Poepjes, zaadjes, houtsnippers, ze liggen echt overal, och ja, we moeten er iets voor over hebben hè..

Ik ga es verder met ze bespieken. Echt leuk om te zien hoe ze tegenelkaar doen. Zo lijken ze dikke vriendjes en zo kunnen ze elkaar even niet uitstaan, hihihi net mensen!!

Groetjes,
Au

Tjilp

Citaat van: au op april 27, 2007, 19:13:07
Hihihi  :D Ja das wel een idee, zo'n topic!!!

Hee dan heb je geluk dat Lazarus zo trouw is aan jou! En ik zal er voor je zijn, als hij je even in de steek laat!!

Vandaag is Quib al een beetje Bungelmoe. Denk dat Bungel soms te veel aandacht van Quib wil (eerste leek het andersom)en Quib wil soms gewoon even alleen tegen zijn spiegeltje kletsen en stoer doen, zonder dat Bungel zich er mee komt bemoeien. Hij heeft Bungel net ook keihard in een teentje gebeten :o, btje zielig voor Bungel  :(  Quib zou wel denken: "Nou, dat was leuk voor een dagje..., blijft hij nog lang?"

Maar Quib kwam vandaag wel even kroelen. Hij kwam zelf naar me toe en ging voor mijn neus zitten (onder mijn neus, zodat ik hem met kroelen met mijn neus, btje vreemd he :P...) . Alleen kon hij niet te lang bij het deurtje blijven zitten, want dan zou Bungel er vandoor vliegen. Als het deze week goed gaat, dan zal Bungel binnenkort ook zijn eerste vlucht gaan maken ;D.

Tsss Quib heeft een jaar lang niet op de bodem gezeten en nu kan hij het toch niet hebben dat Bungel vanalles op de bodem blijkt te vinden. Gaat hij toch ook es kijken en meepikken. Gaan ze samen aan een houtsnippertje trekken. Gekkies!

Jezus, had alleen niet gedacht dat 2 zoveel rommel zou geven dan 1. Poepjes, zaadjes, houtsnippers, ze liggen echt overal, och ja, we moeten er iets voor over hebben hè..

Ik ga es verder met ze bespieken. Echt leuk om te zien hoe ze tegenelkaar doen. Zo lijken ze dikke vriendjes en zo kunnen ze elkaar even niet uitstaan, hihihi net mensen!!

Groetjes,
Au

hoi au

hoe is het met Quib..is hij aan Bungel gewent?.en dat Bungel moe..word dat minder?
dat troep maken is heel herkenbaar ha ha ha  ze zijn met zijn 2 net in de rui geweest....en hoe ze dat voor elkaar krijgen er is poep op de muur gesignaleerd!
ik had de bakje aan de tralies hangen...velletjes op de grond....iedredag weer..heb de bakje mar op het vloertje geplaats...en het is stukken netter om de kooi..in de kooi is het weer een bende.
het is een feest om te zien als ze spelen,kroelen!
Oscar heeft net zijn eerste vlucht gehad....hysteries rond vliegen....op de hoogst puntgan zitten..en dan heel moedig tjilpen....
Hij kend de kamer nog niet zo goed.....dus hij vladdert maar wat....en de kamer ver kennen...hij heeft de hele avond op de kast gezeten...
ze wouden ook nog iet in hun hokje mijn vogels zijn niet hand tam dus ik moet ze vangen...met de lamp uit...(ik doe het liever niet..anders had ik morgen nog zit te wachten) gelukkig ging het vrij vlot het vangen..even krijsen en hup ze zit in het hokje...

wel erg leuk te lezen hoor au jou avonturen van Quib en Bungeltje...heel herkenbaar!

au

#14
Hoi Elles!

Ik vind het ook hartstikke leuk om jouw avonturen met je vriendjes te horen en de mijne te delen ;D.

De eerste vlucht heeft Bungel ook al gemaakt. Hij is ook (nog) niet handtam, maar omdat Quib wel terug in zijn kooi vliegt, ging Bungel er vanzelf achteraan. Hoor ze vooral op het forum zeggen dat je ze pas moet laten vliegen wanneer ze handtam zijn, maar heb ik bij Quib ook niet gedaan en moet zeggen dat dat altijd heel goed is gegaan. En nu vond ik het zielig voor Quib dat hij er niet meer uit mocht, dus maar gewoon het kooitje eens open gezet. Maar toch blijven de twee tortelduifjes liever in hun kooitje zitten.

Bungel kon trouwens wel al beter vliegen dan Quib int begin. Hij vloog heel gecontroleerd en heeft geen plafond of muur geraakt, best knap he :D. Quib is een sjeser, hij vliegt snel en ongecontroleerd. Van de kooi naar de lamp en een extra rondje als hij de kooi mist bij de landing :-X. Het duurde wel even voordat Bungel de ingang van de kooi gevonden had, maar mijn vriendin heeft hem de kooi ingeleidt.

En zijn die van jou ook een btje lief voor mekaar? Of kunnen ze lekker bekvechten.  Hier doen ze het allebei. Quib is af en toe heel gemeen. Dan zit Bungel lekker te zitten en dan begin Quib in zijn teentjes te bijten. Dan gaat Bungel echt heel zielig piepen en schreeuwen. Maar 2 seconden later zitten ze elkaar lekker te kroelen en te voeren. Echt super lief die twee  :-* Ik heb nu wel het idee dat ze soms ook meer hun eigen weg gaan, dus dan kan Quib even zijn gangetje gaan en daarom lijkt hij nu ook minder Bungelmoe.

Het is wel grappig om te zien hoe snel ze iets van elkaar overnemen? Hebben die twee van jou ook al streken van elkaar over genomen? Bungel vond het leuk om met de bakjes aan de tralies te rammelen, en raad eens wie het nu ook doet....Quib natuurlijk. Hee goed idee trouwens om de bakjes mss wel es op de grond te zetten! Hier liggen de schilletjes ook door de hele kamer, sinds we een nieuwe kooi hebben. En die poepjes op de muur, hihihi, die zijn hier ook gesignaleerd!!! Hahahaha, lekkere rommelmakers!!

Oooo ik moet echt een digitale fotocamera hebben, want soms mis ik toch wel echt kei schattige plaatjes. Binnenkort ga ik er toch maar eens een aanschaffen ;D. Zo'n btje iedereen heeft er al een, dus kan toch niet achterblijven he met zo'n doordraaifototoestelletje, hihihi

O ja, Quib is ook liever naar mij toe geworden. Hij kan nog heel hard bijten, maar hij komt nu wel weer op het deurtje bij me zitten en kusjes geven. Voelde me laatst echt afgewezen, toen kon hij alleen maar bijten en heel fel kijken. Hij beet verdorie echt keihard. Ook Bungel moest dan uit de buurt blijven, anders kreeg hij ook een hap. Maar gelukkig gaat dat weer beter ;D

Elles nog heel veel plezier met je twee vriendjes!

Groetjes,
Au, Quib en Bungel

Oef hij is wel een btje lang geworden..... :-\

Letten we op dat dit geen chatten wordt,
dat doen we, zoals bekend, in de chatroom.
Groetjes, Ingrid