eten ?

Gestart door fauwe, april 24, 2007, 20:58:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fauwe

hallo,

ik heb sederd 14 dagen 2 parkieten zitten in een kooi  ze staat buiten onder een afdak,
ik geef ze nu gewoon parkietenvoer dat ik gekocht heb en heb ook gezien op het forum dat mensen groenten geven enzo. en zou graag weten wat er zoal goed is voor ze,

ik weet dat mijn pa vroeger soms eiervoer gaf aan zijn vogels maar het waren geen parkieten
mag je dit ook geven aan parkieten ? en oe maak je eiervoer?
of als je nog info of tips hebt altijd welkom...

greetz,
fauwe.

Sonja

#1
Hoi fauwe,

Welkom op het forum. :)

Staan je parkietjes in een gewone sierkooi buiten? Dag en nacht? Of begrijp ik het nu niet goed.... ???

Voor wat betreft de voeding, kun je deze link lezen, er staat een heleboel informatie over wat je je parkietjes allemaal wel, of juist beter niet kunt geven:

http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Je kunt eivoer voor parkietjes kopen in de winkel. Het beste geef je dat niet te vaak, want dat is niet goed voor de niertjes. Zo'n 2 keer per week een klein snoepbakje is
voldoende.

Als je XtraVital parkietenzaad geeft, hoef je overigens niet apart eivoer te verstrekken, want dat zit er al in.

Groetjes, Sonja.


fauwe

hallo,
eerst en voral dank voor de tips,
eu het is een kooi dat ik zelf gemaakt heb met stukken metaalnetten van mijn pa  eu het is een redelijk grote vandaar dat er meer of 2 inkunnen maar zouw beginnen met 4 ik zie dan nog wel.
het zijn er van mijn peter die overleden is jamer genoeg en ik had ze graag gehad en heb ze gekregen het zijn wel jongen van zijn oudere en ze hebben altijd buiten gezeten ze zijn ongv. een jaar oud mijn nonkel heeft zijn andere. maar ik zou 2 " vreemde" uit een ander nest dan te verstaan erbij stoppen want als er 2 uit hetzelfde nest jongen dan kunnen er mutatie's vormen.

greetz,
fauwe.