Schoonmaken

Gestart door Kitty 22, april 23, 2007, 14:55:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kitty 22

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af hoe vaak je de kooi van een parkiet moet schoonmaken. Ik heb nu een kooitje met 1 parkiet er in en die maak ik 2 keer per week schoon. Maar als ik nou een tweede parkiet zou nemen, zou ik de kooi dan ook vaker moeten schoonmaken?

Kitty

Nadine

#1
Wooow!  :o 2 X per week!  :o
1 keer per week is wel genoeg voor 1 parkietje hoor  :-\
En voor 2? het licht er denk ik een beetje aan hoe...
- groot je kooi is?
- Smerig jou parkietjes zijn? [ of schoon natuurlijk  ::) ]

ik heb er 3! en ik maak ze eigenlijk maar 1 keer in de 2 weken schoon! ze zitten haats nooit op de bodum en als ze erop zitten kunnen ze gewoon bij het grot  :)
Ze stinke niet en laten de rest erg schoon  :-X

Maar er wordt altijd gezegt 1 keer per weer geloof ik!  ;)

Eens in de 2 weken de kooi verschonen vind ik echt veel te weinig met 3 parkietjes!
Ik zou het toch zeker 2 keer per week doen, minstens....
Parkietjes zijn niet "smerig", zoals jij dat noemt. De kooi wordt "smerig". Als het baasje die niet vaak genoeg verschoont....
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi Kitty,

Zoals al eerder gezegd, zijn de vragen die je tot nu stelt, heel eenvoudig op te zoeken via de zoekfunctie:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Als je 1 parkietje hebt, is 1 tot 2 keer per week de kooi verschonen, prima.
Veel mensen doen dat maar 1 keer per week.
Hoe meer parkietjes je hebt, hoe vaker het nodig is de kooi te verschonen.

Groetjes, Sonja.

Mars

Nou, de bodembedekking mag je best twee keer per week vervangen hoor! Ik hoop ook dat jij dat wel doet, Nadine. Want dat moet echt wel. Ik geloof er niets van dat ze niet stinken! En het is niet gezond voor je parkietjes (en niet voor jou!). Ik vervang de bodembedekking meestal drie keer per week en dan spoel ik de onderbak meteen even schoon.

Verder de kooi zelf schoonmaken (inclusief de speeltjes en stokken), dat doe ik een keer in de twee weken. En dan is het ook echt wel nodig vind ik!

Als je er twee hebt, wordt alles wat viezer en dan is 2 keer per week wel een minimum voor het verversen van de bodembedekker. Dus het zou kunnen dat je het dan wat vaker zou moeten doen.

Groeten Marcia

Sorry, tegelijk met Sonja. Mocht je meer over schoonmaakgewoontes willen lezen, dan kun je het heel goed met de zoekfunctie vinden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Kitty 22

Ja, ik denk ook dat als ik het maar 1 keer per week zou doen het echt een knoeiboel zou worden. Want mijn parkiet, Hopkinson, poept (geloof ik) als hij slaapt. Hij slaapt helemaal aan het begin van het stokje. De poep komt dan ook aan de zijkant te zitten en als ik 's morgens wakker wordt is de poep al helemaal opgedroogd. En dan ook nog eens al die velltejes van de zaden die ik hem geef. Dus 2 keer per week is goed?

Sonja

Dat is prima, Kitty. ;)

Groetjes, Sonja.

Nadine

Ik had het ook over echt alles schoonmaken  :P
De ergste ranzigheid haal ik elke week van de bodum af en strooi er wat nieuw bij..
En nee ze stinke echt niet aan het begin had ik houtsnippers en me moeder
[ toen had ik er 1 en maakte ik elke week helemaal schoon ] Bleef maar zeure dat ze zo stonk!  ???
Nu heb ik schelpenzand met iets van anijs ofzo erin.. en ze stinke echt niet  ;)
Zijn goed schoon zien er gezond uit en stinken niet .. :)

Josephine

Rakker en Rico hebben een aantal vaste plekjes waar ze altijd zitten, twee keer in de week schep ik de viese plekken weg, en doe daar nieuwe houtsnippers voor in de plaats. En na 1,5 รก 2 week gooi ik een keer alles weg, dat is toch ook goed???

Nadine

Ja inderdaad dat doe ik dus ook  :o
Lijkt me geen probleem grootste deel van de [tenzij ik op school zit]
vliegen ze toch rond door me kamer heen als ze willen  :-\
Ben meer bezig me kast elke keer schoon te maken en de vloer hahaha  :P