Zipper zijn overwinning!

Gestart door Chicowen, april 18, 2007, 18:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej allemaal.

Ten eerste weet ik dat dit eigenlijk niet mag, maar ik wil dit zo graag met jullie delen. (Beheerders, haal maar weg als het echt niet mag)

Velen van jullie zullen wel weten dat Ramon en ik zo'n 2,5 maand geleden Zipper en Fender van iemand hebben overgenomen. Ook zullen jullie waarschijnlijk al vernomen hebben dat Fender inmiddels graag bij ons komt zitten en heel erg tam is.
Alleen was Zipper een beetje het probleem. Hij was in het begin echt heel erg bang en zat zeker 3 weken lang alleen maar op zijn stokje in de kooi te zitten (terwijl Fender vrolijk door de kamer aan het vliegen was).
Inmiddels vliegt hij al wel vrolijk rond en heeft hij zelfs een vriendinnetje (Pucky). Een heuse liefdesrelatie is dat zeg!
Alleen durfde Zipper nog steeds niet bij ons te zitten en zodra onze hand al in de buurt kwam was ie al weg voordat we met onze ogen konden knipperen.
Nou hebben we hier vandaag een doorbraak!! Fender, Chico en Pucky zitten graag bij mij, en vandaag kwam Zipper er ook zomaar bij zitten! (hij heeft het al wel lange tijd geprobeerd, maar durfde niet te landen) Zelfs als hij even weggejaagd werd, kwam hij weer terug vliegen.
Hieronder kunnen jullie zien hoe ze gezellig met z'n 4en bij mij zitten te spelen/knabbelen.

Ik ben hier zo blij om en echt supertrots!!  ;D ;D Daarom wilde ik het ook graag even met jullie delen.

Liefs Marjolein

ps Let niet op mij, ik sta er niet zo charmant op.  :-X

(beheerders, nogmaals mijn excuses voor het eigenwijs zijn.  :-X)

[verwijderd door de beheerder]
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Trippy

Super  ;D

Eindelijk is het je gelukt ;) !

Ik hoop dat ooit dit ook bij Wizzy en Woppy lukt maar goed ...

Groetjes,Ursula  ;D

Cropje

Super!  ;D ;D ;D

Harststikke leuk Marjolein!!! Gefeliciteerd!

En ik vind het juist een hele lieve foto  :-*

Annika

wow dat is nog eens mooi nieuws en helemaal geweldig dat jullie het ook nog vast hebben kunnen leggen op camera. Geniet lekker van jullie 'dierentuin', maar dat zal wel lukken  ;)

Scotty - Keecko

Wat gezellig vier schatjes die zo bij je zitten! :D

Gefeliciteerd met de overwinnig van Zipper!
;D

Meltjuh

gaaf mar!!! ;D

Zo zie je maar weer: met geduld kom je heel ver :D

Chicowen

Hej allemaal!

Dit topic is al van enige tijd geleden, maar er is deze week iets gebeurd wat ik absoluut even met jullie wil delen!
Zie onderstaande foto voor het bewijs, maar Zipper is afgelopen week voor het eerst echt op mijn vinger gestapt! Eerst met trosgierst, later zonder en uiteindelijk zelfs zonder twijfelen. Hij doet het alleen nog maar als of Fender of Pucky bij mij zit, maar ik vind het alweer een hele grote stap! Ben zo trots op mijn ventje!

Liefs!

[verwijderd door de beheerder]
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Safrena

Hey Mar

super dat ook Zipper nu bij je komt

Vele kunnen een voorbeeld nemen aan jou.
Vier parkietjes, waaronder er twee al bijna 4 jaar zijn die je geadopteerd hebt, en die geen mensen meer vertrouwden.
Die nu dankzij jouw geduld en veel oefenen enz toch ook lekker tam zijn

Zo zie je maar dat parkietjes ongeacht de leeftijd, met heel veel liefde en geduld toch tam te maken zijn.

Geniet maar lekker van je vier deugenieten ;D

Vele groetjes

Meltjuh

Ja inderdaad mar! HET bewijs dat het ALTIJD kan!
De volhouder wint!

Ben erg blij voor je! ;D

Milo-Pixel

wauw! wat goed! mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen! er zijn zoveel mensen die zelfs een parkietje weg doen omdat die "niet tam genoeg is". maar als je volhoud lukt alles, zo zie je dat ook bij jou!! echt knap van je!

groetjes, Marit

Idske

Super zeg!!!!!!!! ;D Je hebt het onmeunig goed volgehouden, geduld loont!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

hielkeh

gefeliciteerd wat leuk voor je zeg, zoals gezecht; met geduld kun je alles berijken
gr. hielke

Annika


Caradow

Super Mar, zo zie je maar he... :)

Mars

Dat is mooi om te lezen. Het doet me erg aan Quint denken. Die heeft ook af en toe van die overwinningsmomenten waar ik echt zo ontzettend blij mee ben. Gister vloog hij tot drie keer toe naar mijn knie, bleef 4 tellen zitten en vloog weer weg, terwijl Jim met mij op de bank zat (Jim probeerde de hele dag al aandacht te krijgen, dus uiteindelijk nam ik maar niet meer de moeite om haar terug te zetten en liet ik haar saai op mijn vinger zitten, zonder aandacht te geven  :D).

Dus inderdaad een prachtig voorbeeld dat je parkietjes de tijd moet geven, ieder parkietje het in zijn eigen tempo doet, maar ze uiteindelijk toch best nog tam worden!!! Leuk om te lezen!

Geniet er van, het is echt genieten, als ze zo´n stapje maken...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Scotty - Keecko

Super Mar!! ;D

Ik wist dat het helemaal goed zou komen, ik heb het zelf gezien destijds hoe je zo veel aandacht besteed aan je lieverdjes en het tam maken van Zipper :)

Ik ben erg blij voor je! ;D

Sara

Ik zou ook supertrots zijn hoor! Is echt geweldig, die doorbraak als de parkietjes eindelijk bij/op je durven landen en bij je komen zitten. ;D
Ik vind de foto's trouwens superleuk, wat zijn het 4 knappe parkietjes!
Nu zal het wel beter en beter gaan, nu alle parkietjes je vertrouwen. De eerste stap naar vertrouwen is denk ik vaak de grootste en moeilijkste, maar eens dat ze deze stap hebben durven zetten, zal het wel beter en beter gaan.
Nog heel veel plezier met hen en dat er nog veel van deze geweldige foto's mogen komen. ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

roha