Met pijn in mijn hart....

Gestart door Sam, april 18, 2007, 13:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sam

Na heel lang nadenken en overleggen met mijn man, hebben we toch besloten om voor Sam een ander thuis te zoeken. Sam is een grasparkiet die we inmiddels ruim een jaar in huis hebben. Hij is geboren op 1 februari 2006 en eigenlijk een erg leuk en grappig beestje. Sam kan praten (Sam, Sammie, kusje, koekjes, snoepjes zijn enkele van zijn woordjes).

Een paar maanden geleden wilde ik een maatje voor Sam en dat is Kiko geworden, een dwerg papegaai. Helaas ben ik niet goed voorgelicht want deze twee gaan niet goed samen. Echter ik had al heel erg lang de wens om een dwerg papegaai te hebben....

Sinds we Kiko erbij hebben is Sam een beetje veranderd, hij is erg druk en vooral gericht op Kiko. Hij is ook erg jaloers wat bijten tot gevolg heeft... Met name mijn man ergert zich verschrikkelijk aan het gedrag van Sam...
Ik ben hier eerlijk over, maar ik hoop dat dat gedrag anders wordt als Sam eventueel bij een andere parkiet zou komen, of weer volop de exclusieve aandacht kan krijgen van een ander baasje.
Voordat we Kiko hadden, kwam Sam vaak bij je zitten en gaf kusjes, ook stapte hij zonder probleem op je vinger zodra je OP zei.

Mijn wens is een lief baasje voor Sam waar hij alleen gehouden wordt, bij soortgenootjes is helaas niet zo'n goed idee omdat hij waarschijnlijk de kruipersziekte heeft gehad. Daarom kan je er ook beter maar niet mee gaan kweken. Hij kan eventueel wel bij een soortgenootje als je er niet mee gaat kweken. Sam kan echter wel weer vliegen.
Ook zou ik het leuk vinden om zo af en toe via een mail te lezen hoe het met hem gaat.
Sam gaat overigens alleen maar weg, als we er (voor zover dat kan) van overtuigd zijn dat hij het heel erg goed gaat krijgen.

Heb je interesse laat het dan maar weten. Zijn favoriete speeltjes gaan natuurlijk met hem mee.


We wonen in Tilburg, mocht het te ver zijn kunnen we wellicht kijken of we Sam (een stuk) weg kunnen brengen.

Sam

Er mag een slotje op, ik heb een nieuw thuis gevonden voor Sam.
Hij gaat een reisje maken naar Rotterdam waar hij bij mensen komt die meerdere parkietjes hebben, maar hij komt eerst rustig allee te zitten zodat hij kan wennen, en mogelijk dat hij daarna een vriendje erbij krijgt waar ze niet mee gaan kweken.

Hoewel ik er natuurlijk zelf voor gekozen heb doet het me wel wat.... maar ik ben er toch wel van overtuigd dat dit vooral voor Sam de beste keuze is.

Sonja

Fijn dat je een nieuw thuis hebt gevonden voor Sam. :)
Hij gaat het vast naar zijn zin krijgen met zijn parkietenvriendjes om zich heen. ;)

En bij deze op verzoek een slotje. *klik*

Groetjes, Sonja.