Niet zuinig op eigen veren?

Gestart door Josephine, april 13, 2007, 20:05:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo allemaal,
Ik zie hier een heel duidelijk verschil tussen beiden parkieten. Rakker mag ik beslist niet aaien, als ik met me vinger naar haar toe ga draait ze meteen om en kijkt schuw naar achter echt zo van ''blijf van me veren!''. Rico kan ik overal makkelijk aaien: Kop, nek, baard, rug staartveer en vleugels.

Als Rico speelt is ze helemaal niet voorzichtig! Als ze ergens heel fanatiek mee bezig is valt ze zelf eerder van de stok dan dat ze het speeltje eraf krijgt(dat probeert ze :-X), naja ze valt niet echt naar beneden maar dan hangt ze ineens heel onhandig aan 1 poot ofzo :o echt heel raar!

Ook heb ik een keer ontdekt dat ze met de staart aan een speeltje vast zat!!! Het was een ringetje van ongeveer 2cm doorsnede, daar stak haar staart door en vervolgens probeerde ze te draaien waardoor de hele staart doorboog en helemaal scheef zat!!! En toen is 1 staart veer dus geknakt :o Gelukkig was ze nog in de rui en verloor ze de staart snel het was net een zwaluw met zo'n uit-stekende staart.

Rico gaat ook heel vaak helemaal in de etensbak zitten, ik heb zo'n grote in de volière, dus daar past ze ongeveer helemaal in behalve de staart. De staart steekt dan uit dus, maar nu wil ze zich gaan omdraaien en op 1 of andere manier bedenkt ze niet dat die staart ook mee moet. Vervolgens draait ze zich en dan zit de staart helemaal scheef :o

Ik denk dat het niet lang duurt voordat de volgende staart veer scheef zit of nog erger: wéér geknakt is!!!!
Mijn conclusie is dus eigenlijk dat Rakker heel zuinig op de veren is maar Rico daarintegen helemaal niet! Wat kan ik hieraan doen want ik neem aan dat het niet goed is als ze nog vaker vast komt te zitten met de staart!!!!

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje snappen ik had moeite om er een ''begrijpelijk'' verhaal van te maken.

Groetjes Josephine

Mars

Hoi,

Rico is nog jong toch? Dan zijn parkietjes vaak wat drukker en minder netjes, dat komt vanzelf. Quint's veren staan op het moment ook alle kanten op. En dat je Rico mag aaien betekent dat hij vertrouwen in je heeft.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Ja hij is nu bijna 3.5 maanden. Maar hij is niet drukker, Rakker is juist veel drukker! Rico is van zichzelf al heel rustig, daarom verbaasde ik me er ook over!

Josephine

Gister zat er weer een veer scheef, een gisteravond lag die op de grond :'( Maar ik heb het idee dat hij er niet uitgegaan is door de rui maar dat hij gewoon is afgebroken. Hij heeft nu echt een hele korte staart, het lijkt net een kruiper, maar hij kan nog wel redelijk vliegen.