ziek grasparkietje

Gestart door s-ke, april 13, 2007, 13:41:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

s-ke

Eej , mijn grasparkietje is al enkele dagen ziek, eerst at, dronk en vloog hij nog goed, hij zag er nog redelijk goed uit(alleen zijn veren staan raar) en hij zat nog op een stokje.
Sinds vandaag is hij echter erg slap, mager, kan hij niet meer vliegen(te slap), wil niet eten en zit hij heel de tijd op de grond. :(

Kan ik hier nog iets aan doen? ik denk echt dat hij het niet gaat halen.. :(

Safrena

Hey s-ke

Welkom op het forum

Ik kan je maar een goede raad geven, en dat is met spoed naar een vogelarts gaan met je parkietje.

Heel veel sterkte

Vele groetjes

Mars

Ja, ga alsjeblieft snel naar een dierenarts. Dan heb je nog een kans dat hij er toch nog bovenop komt.

Parkietjes laten niet snel zien dat ze ziek zijn, dus als je het kunt zien is er haast bij geboden. Erg veel haast.
Ondertussen is warmte goed voor je parkietje, dus een warme lamp of de verwarming goed hoog.

Sterkte! En laat even weten hoe het afloopt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

s-ke

Mijn parkietje is niet veel later gestorven..
Ik dacht ook dat warmte goed was voor hem dus ben ik met hem op mijn schoot buiten op een bank in het zonnetje gaan zitten, hij heeft nog een klein beetje trosgierst gegeten en hij heeft ook nog gedronken. Hij probeerde telkens om weg te gaan, ik dacht dat hij gewoon een beetje bang was, dus ben ik blijven zitten.. Toen hij zijn snaveltje open en toe begon te doen (en mijn andere parkietjes dat meestal doen als ze het warm hebben) ben ik in de schaduw gaan staan, een paar seconden later begaf hij het :( , ik heb nog 'mond-op-mondbeademing gegeven (ik had dat gelezen bij een ander topic en bij haar was dat gelukt) maar het hielp niet..

Parkieten-Freak

Het is heel jammer dat je vogeltje overleden is s-ke, maar het zat er aan te komen.  :(
Wellicht is het verstandig om de volgende keer op tijd de dierenarts in te schakelen en niet pas op het moment dat je parkietje in feite al stervende is.
Veel sterkte.


Mars

Heel veel sterkte,

Ik vreesde al dat het al te laat was.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Heel veel sterkte met het verlies van je parkietje!!!

s-ke

Hey, merci voor jullie berichten, dat doet mij echt plezier.. :)