2 grasparkietjes zoeken een nieuw baasje :(

Gestart door Lijntje, april 13, 2007, 10:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lijntje

Hallo!
Ik heb 2 grasparkietjes, die helaas van mijn moeder in de buitenvoillere moesten, omdat ze samen (ik had er eerst 1) teveel zooi maakten en mijn moeder daar niet zo goed tegen kan (allergie) ook al stonden ze op mijn kamer. Ik heb de 2e, Druifje, erbij gekocht omdat ik het erg druk had en merkte dat Kiwi soms erg alleen was.
Nou zijn ze ongeveer een weekje in de voillere van mijn broer, maar daar zijn ook andere soorten vogels in, en dat gaat niet helemaal goed. Het zijn allemaal wat kleinere tropische vogels en ook geen kromsnavels.
Daarom, moet ik helaas mijn parkietjes verkopen.

Kiwi en Druifje zijn 2 mannetjes, die dol zijn op elkaar, en daarom wil ik ze niet scheiden. 
Druifje heb ik sinds 4 januari en is bij mij niet helemaal tam geworden, omdat ik daar niet genoeg tijd aan kon besteden. Kiwi is wel helemaal tam, maar ik weet niet hoe dat is na zijn avontuur in onze buitenvoillere.
Het maakt mij niet uit of ze bij iemand binnen of in een buitenvoillere komen, als ze maar bij elkaar blijven!!
Kiwi is geboren op 1 mei vorig jaar en Druifje was rond de 8 weken zeiden ze in de dierenwinkel toen ik hem 4 januari kocht. Allebei nog jonge vogeltjes dus.

Ze zijn gratis op te halen, mijn enige verlangen is dus dat ze samen blijven, en dat ik af een toe een mailtje krijg met wat foto's en hoe het met ze is.. Ik zal ze namelijk erg gaan missen en wil dat ze absoluut een fijn nieuw plekje krijgen!]

Ik woon in Gouda en heb eventueel wel een kooi erbij, maar die is aan de kleine kant voor 2 vogels, bij mij waren ze er bijna altijd uit.

Lijntje

Dit is Kiwi.

[verwijderd door de beheerder]

Lijntje

En dit is Druifje. Helaas heb ik daar minder duidelijke foto's van.
Op de 1e foto had hij zijn 1e rui nog niet gehad en op de 2e foto wel.

[verwijderd door de beheerder]

lief-hebber

#3
Hoi Lijntje.  :)

Als je er een stukje rijden voor overhebt, dan mogen ze van mij hier in de voliere komen vliegen.  8)
Dan kunnen we ze gewoon een knijp ringetje om doen dat ze hier in de voliere blijven, want het zijn mooie vogeltjes.  :P
Het enige probleem is is dat je wel even naar Anna Paulowna moet rijden.  :o
Maar je weet dan wel waar ze zitten, en een bakje koffie maakt veel goed toch?
Laat het maar even horen.   :D

Groetjes lief-hebber.  ;D

En dan is er altijd een kans dat je de lieverdjes toch uit elkaar gaat halen
als iemand langskomt en zegt, dit ene ventje wil ik wel :-\
Lijntje wil haar twee parkietjes bij elkaar houden, en op de hoogte gehouden worden wat bij jou geen garantie is
gr Safrena

lief-hebber

Hallo iedereen.  :)

Ik geef net aan in het berichtje dat we ze kunnen merken met een knijp ringetje, en daar geef ik de garantie dat ik ze kan herkennen, en dus worden ze dan niet verkocht.  :-X

Groetjes lief-hebber.

Lijntje

Maar ben jij dan een fokker of gewoon iemand die als hobby een voillere met een aantal parkietjes heeft? Ik denk het eerste omdat je zegt dat je ze moet ringen zodat je ze herkent, maar wilde het toch even weten.
Hoeveel parkietjes heb je?

En waar is Anna Paulowna? Ik heb geen flauw idee en ik denk niet dat mijn ouders het leuk zullen vinden als ik een heel stuk in hun auto moet rijden hiervoor.

lief-hebber

Hoi Lijntje.

Nee, ik ben geen fokker!   :o
Alleen zijn mijn parkieten die ik nu heb allemaal ongeringd, en wil ik zekerheid hebben dat ik die van jou niet verkoop.  ::)
Ik ben zoals ze dat noemen een hobbykweker, de parkieten moeten niks maar mogen alles.  :P
En ja daar horen ook nestjes bij, en de jongen die hier geboren worden, worden verkocht als de voliere te vol word.  :(
Want ja, ik heb niet mijn hele tuin overdekt.   ???
De jongen worden vanaf dit jaar overigens geringd.   :-\
Maar dat zijn andere ringetjes als die mijn jongen krijgen.   :D

Als je nog vragen hebt hoor ik ze graag.
Groetjes lief-hebber.   ;D

Lijntje

#7
Ik zou nog steeds graag willen weten waar Anna Paulowna is.
Groetjes Annelijn

Verzoek om dit soort vragen per pb of mail af te handelen ;). Gr. Ingrid

Lijntje

Ik heb even gekeken op internet maar Anna Paulowna is helaas echt te ver. Ik heb zelf geen auto namelijk. Is er nog iemand anders die geinteresseerd is?

Lijntje

Nog steeds zoeken mijn 2 kleine vriendjes een baasje...

Theuno

Hoi,

Ik mag binnenkort naar Anne Paulowna rijden vanuit Eindhoven. Als het mogelijk is met het tijdsschema wat er dan komt om ze bij lief-hebber op te halen kan ik deze wel bij jou ophalen en daar afgeven.

Groetjes Theuno

lief-hebber

Dank je wel, Theuno.    ;D

Dat zou gewldig zijn, als Lijntje het ook een goed idee vindt natuurlijk.     :-X         
Ik moet ook zeggen dat ik denk dat je het met haar verder af zal moeten handelen.  ::)
Vanaf hier kan ik natuurlijk niet zoveel regelen, maar het idee vindt ik helemaal top.    :D

Bedankt en groetjes lief-hebber.   ;D

Lijntje

Hoi Theuno,
ontzettend lief dat je me probeert te helpen! Dat waardeer ik echt!
Alleen zou ik het zelf wel erg fijn vinden om degene die voor mijn parkietjes gaat zorgen persoonlijk te ontmoeten.. Het zijn toch mijn schatjes en ik wil gewoon graag weten bij wie ze terrecht komen.. Dus super bedankt voor je aanbod, maar ik zeg toch nee..
Sorry lief-hebber! Ik had ze graag aan jou gegeven, maar ik kan ze zelf niet zover brengen en jij kunt ze niet ophalen..
Groetjes Annelijn

Theuno

#13
Citaat van: Lijntje op april 26, 2007, 10:44:22
Alleen zou ik het zelf wel erg fijn vinden om degene die voor mijn parkietjes gaat zorgen persoonlijk te ontmoeten.. Het zijn toch mijn schatjes en ik wil gewoon graag weten bij wie ze terrecht komen.. Dus super bedankt voor je aanbod, maar ik zeg toch nee..

Je mag van mij ook mee heen en weer rijden.

Bij deze nogmaals het verzoek om dergelijke dingen via pb te bespreken. ;)
Groetjes, Sonja.