lege zaadjes

Gestart door kanarie, april 06, 2007, 20:17:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kanarie

ik vind het altijd zo moeilijk om de vogels enkel goed voer te geven en de pelletjes er uit te laten.
dit lukt bij mij niet goed, heeft er iemand een tip hoe je dat makkelijk kan doen?
ik vul hun bakje nu maar een halve cm tot een cm. is dit goed?
als je het bakje zo weinig vult, moet je vaker nieuw geven, maar heb je geen last van pelletjes

Mars

Wat zijn pelletjes? de velletjes waarschijnlijk?
Meestal blies ik de vliesjes even van het bakje als ik 's middags thuis kwam (geef nu pellets), maar dat hoeft niet. Parkietjes vinden de juiste zaadjes wel.

Die hoeveelheid is prima, je moet er voor zorgen dat je zo veel geeft als ze op een dag op kunnen=: dus dat alle zaadjes gegeten worden. Is het bakje eind van de middag 'leeg' (na blazen) dan kun je nog wat extra zaad geven.


Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

kekavo

Als ik zie dat er nog zaadjes in het bakje liggen als ik nieuw geef, dan blaas ik inderdaad de lege velletjes eraf. Gewoon het bakje boven de prullebak houden, en dan zachtjes blazen. Werkt echt super!
Mar meestal zijn de bakjes bij mij wel leeg gegeten als ik nieuw geef.

DarkWolf

Ja, ik blies het vroeger ook uit omdat ik het bakje boordevol vulde.
Maar nu geef ik ook net genoeg, dat kieper ik gewoon uit in de vuilbak en af en toe spoel ik het uit onder water dat het proper is (van echt poepjes, kruimeltjes,...)