2 eitjes te gelijk op een dag??

Gestart door ashley, april 04, 2007, 17:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

nou mijn vogeltjes hebben dus voor het eerst eindelijk eitjes maar het zijn er 2 tegelijk is dat normaal komt dat wel eens vaker voor het hoort toch om de dag 1??

groetjes ashley

dkm

hey, ik weet niet of dat vaker voorkomt (lijkt me zelden voorkomen)
weet je zeker dat ze er bijna gelijk waren of dat de ene mischien wel eerder gekomen zijn,ik heb wel eens gehoord dat er binnen 17 uur al een 2e eitje is  gekomen maar te gelijk....
nou ja.... mischien wel een tweeling !!!! :-X :-X
wacht noch maar even de reacties van de echte experts af ... :)

veel succses nog!!!

groetjes michelle,koko,jappe

Safrena

Hey ashley

Het gebeurt zelden dat parkietjes twee eitjes op een dag leggen.

Hou er rekening mee, dat er minstens 1 van die twee eitjes nooit overleefd.
Een popje legt normaal een eitje om de dag, en ook zo worden de kleintjes dan geboren
Dit is zo omdat een popje maar net voldoende kropmelk heeft voor een parkietje dat net geboren is.

Zij moet iedere keer opnieuw kropmelk aanmaken voor het volgende geboren kleintje
Ze kan dus vrijwel nooit twee gelijk geboren kleintjes eten geven

Vele groetjes

ashley

oke bedankt allebij.

nee waarschijnlijk komt er nu zowieso al eentje niet uit zit een soort deukje in het ei.

maar ik had nog een vraag mijn popje heeft dus nu 2 eitjes gelegt en eerst was ze een beetje dikker enz. en nu zie die 2 eitjes kwijt is lijkt ze een stuk dunner en iemand zei ook dat ze een rozer kontje krijgen en dat is op dit moment weg, denken jullie omdat ze gewoon nu net 2 eitjes kwijt is of dat ze geen nieuwe eitjes meer gaat leggen??

groetjes ashley

Caradow

Misschien een stomme vraag, maar weet je wel zeker dat je een koppeltje hebt en niet 2 poppen?

ashley

nee het is echt een man en een vrouwtje als je op me afbeelding kijkt kan je misschien zien dat het blauwe parkietje een blauwe neusdop heeft en het lutino vogeltje een bruine neusdop heeft

groetjes ashley