eerste legsel van een pop is dat meestal onbevrucht??

Gestart door ashley, april 03, 2007, 20:48:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

iemand had ergens geschreven in het forum dat als een popje voor het eerst eitjes krijgt dat ze bijna altijd onbevrucht zijn.

is dat waar?? want ik krijg misschien voor het eest eitjes en het popje ook

alvast bedankt voor reacties

groetjes ashley

Sara

Vaak is het zo, dat als je voor de eerste keer je parkietjes laat broeden, de eitjes niet uitkomen en/of onbevrucht zijn.
Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen waar er wel eitjes uitkomen bij het eerste nestje, dat moet je dus gewoon afwachten. ;)

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes


karin v h

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel eitjes zij geeft.
Bij mijn 2 vrouwtjes hadden ze allebei een paar eitjes en bij ieder is 1 kuiken geboren.
Dus..... het is de natuur. ;)
Het wil niet zeggen dat alle eitjes uitkomen.

roha

Ons popje had zeven eieren waarvan 1 is uitgekomen.

veronique71277

hallo

mijn twee koppels hebben ook de eerste keer eitjes gelegd een koppeltje heeft er 5 en het ander koppel heeft er zeven en ze zijn allemaal  uitgekomen en doen het heel erg goed :-*

Mars

Mijn beide nestjes hadden samen 11 eitjes. Allemaal bevrucht, dus het heeft zeker kans van slagen.

Wel is het zo dat er vaak de eerste keer bij een nestje dingen mis gaan. Mama voedt de kleintjes niet goed, de eitjes gaan kapot enz...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

ashley

zo, dat is best heel erg goed dan, bij me lukt dat tot nu toe nog niet, maar mijn vogels zijn nu ook nog niet aan het broeden, ze hebben nog even rust.
Citaat van: veronique71277 op maart 16, 2008, 14:17:09
hallo

mijn twee koppels hebben ook de eerste keer eitjes gelegd een koppeltje heeft er 5 en het ander koppel heeft er zeven en ze zijn allemaal  uitgekomen en doen het heel erg goed :-*