handtam????

Gestart door Kiwi en Weepeetje, april 03, 2007, 15:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwi en Weepeetje

Hoi!

Kiwi is een heel druk energiek vogeltje, die ik nu bijna twee jaar heb. Alleen volgens mij is hij zo slim dat hij gewoon zelf bepaalt wanneer hij zin heeft om op mijn hand te komen zitten dit is vooral als ik trosgierst in mijn hand heb of iets anders te eten, of als Weepee op mijn hand zit ( die super tam is ) De andere keren rent/ vliegt hij heel hard weg als mijn hand in de buurt komt.
Zou ik dit nog kunnen verbeteren, door te oefenen of zal ik hem gewoon lekker laten zoals hij is, en gewoon genieten van de keren dat hij wel op mijn hand komt zitten?

Sonja

Hoi Sabrina,

Je kunt natuurlijk zelf kiezen wat je wilt. ;)
Of je neemt Kiwi zoals hij is, of je gaat meer oefenen met hem om te proberen hem tammer te maken dan hij nu is.

Daarbij wil ik wel zeggen dat het ene parkietje van nature gewoon wat tammer zal worden dan de andere, dat heeft ook te maken met het karakter van het diertje.

De keus is dus aan jou, maar met veel oefenen en een flinke dosis geduld kun je, ook met een parkietje van 2 jaar, nog veel bereiken hoor. ;)

Groetjes, Sonja.

Kiwi en Weepeetje

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen, en ik ben tot mijn besluit gekomen....Ik ga Kiwi lekker laten zoals hij is.
Ik zie aan hem dat hij gelukkig is zo en het zal nooit zo`n grote knuffelkont worden als Weepee ( dat zit niet in zijn aard )
En hij heeft zijn lieve momenten dat als ik tegen hem praat zijn oogjes dicht gaan, aan mijn haren knabbelt en als hij per ongeluk op mijn hand gaat zitten echt zo zit te kijken van: "Waar zit ik nu weer op! "  Dit heeft ook zijn charmes!! :-*
Ik hou van hem zoals hij is en laat hem gewoon lekker zichzelf blijven. Want Kiwi vind het nou eenmaal leuker om lekker wild te spelen en de boel op stelten te zetten!

Sara

Ach, ieder grasparkietje is lief op zijn manier.
Wie weet, als je veel aandacht aan je grasparkietjes blijft besteden wordt Kiwi ook nog eens een echte knuffelkont? En als hij dat niet wordt.. Ik vind het juist zo geweldig aan grasparkieten; hun verschillende karakters, hun eigenwijsheid en hun slim en ondeugend gedrag! ;D

Vele groetjes en nog veel plezier met Kiwi en Weepee,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes